Het certificaat garandeert dat er geen tests op dieren uitgevoerd werden en dat er geen GGO's (genetisch gewijzigd organisme) van dierlijke oorsprong worden gebruikt.

Innovatieve labels

De diervriendelijke etikettencollectie bestaat voorlopig uit zes frontpapieren, drie lijmtypes en twee types van draagvellen. Die verschillende elementen kunnen volgens de behoeften van de klant gemengd en aangepast worden. De prestaties van de afzonderlijke producten zijn vergelijkbaar met die van klassieke alternatieven, zowel bij de productie van zelfklevers als bij het gebruik ervan. Afhankelijk van de behoeften van de etikettenproducenten en de eindgebruikers wordt gepland om het aanbod met nieuwe frontpapieren uit te breiden, aldus Avery Dennison.

"Diervriendelijkheid gaat verder dan voeding", stelt Luuk Zonneveld, de productdirecteur bij Avery Dennison. "Het gaat om een filosofie en een levenswijze die erop gericht zijn om de uitbuiting van dieren voor voeding, kledij en alles wat bij u opkomt, te vermijden. Uiteraard slaat dit ook op de wereld van de verpakkingen en zijn we blij dat we merkeigenaars kunnen helpen om hun engagement nog te versterken met deze innovatieve etiketten die ons O&O-team ontwikkeld heeft."

Verkoopsargument voor merken

De nieuwe etiketten waarmee de producent op de sectoren van cosmetica, wijnen en likeuren en voeding en dranken mikt, vormen ook een verkoopsargument voor de merken. Dankzij de certificatie kunnen de bedrijven hun klanten duidelijk maken dat hun volledige aankoop - verpakking inbegrepen - met hun waarden overeenstemt.

Het certificaat garandeert dat er geen tests op dieren uitgevoerd werden en dat er geen GGO's (genetisch gewijzigd organisme) van dierlijke oorsprong worden gebruikt.De diervriendelijke etikettencollectie bestaat voorlopig uit zes frontpapieren, drie lijmtypes en twee types van draagvellen. Die verschillende elementen kunnen volgens de behoeften van de klant gemengd en aangepast worden. De prestaties van de afzonderlijke producten zijn vergelijkbaar met die van klassieke alternatieven, zowel bij de productie van zelfklevers als bij het gebruik ervan. Afhankelijk van de behoeften van de etikettenproducenten en de eindgebruikers wordt gepland om het aanbod met nieuwe frontpapieren uit te breiden, aldus Avery Dennison."Diervriendelijkheid gaat verder dan voeding", stelt Luuk Zonneveld, de productdirecteur bij Avery Dennison. "Het gaat om een filosofie en een levenswijze die erop gericht zijn om de uitbuiting van dieren voor voeding, kledij en alles wat bij u opkomt, te vermijden. Uiteraard slaat dit ook op de wereld van de verpakkingen en zijn we blij dat we merkeigenaars kunnen helpen om hun engagement nog te versterken met deze innovatieve etiketten die ons O&O-team ontwikkeld heeft."De nieuwe etiketten waarmee de producent op de sectoren van cosmetica, wijnen en likeuren en voeding en dranken mikt, vormen ook een verkoopsargument voor de merken. Dankzij de certificatie kunnen de bedrijven hun klanten duidelijk maken dat hun volledige aankoop - verpakking inbegrepen - met hun waarden overeenstemt.