Op 10 september produceerde b-token zijn 100.000.000ste jeton in zijn vestiging in Retie. b-token startte met de productie en personalisatie van plastic jetons in 2008.

KMO-bedrijf b-token exporteert wereldwijd penningen, gegraveerd, gelaserd of digitaal beprint (éénderde van de penningen wordt digitaal beprint in inkjet). Het heeft eveneens een methode ontwikkeld om intelligentie aan de muntjes toe te voegen.

De kans dat u een van de penningen (muntjes, jetons) uit 'token-valley' al in uw handen heeft gehad, is overigens zeer groot. Ze worden gebruikt als drankmuntjes op muziekfestivals, voetbalwedstrijden, fuiven, in hotels en voetbalkantines, ...; in de winkelkarretjes van supermarktketens; in lunaparken, op kermissen en in pretparken; als marketingobjecten, souvenirs, gadgets, visitekaartjes, gepersonaliseerde amuletten, enz.

b-token ontwikkelde eveneens een methode waarmee intelligentie wordt toegevoegd aan muntjes. Een penning krijgt als het ware een identiteit die door een machine wordt herkend.

Het bedrijf uit Retie had ook het idee om honderd procent biologisch afbreekbare muntjes te produceren. Ze worden vervaardigd uit bioplastic op basis van zetmeel, dat afkomstig is uit aardappelschillen. De eco-penning past in de strategie van maatschappelijk verantwoord ondernemen die b-token voor ogen heeft en waaraan het continu werkt.

De fabricatie van de muntjes gebeurt in Retie. "We zijn niet bang van concurrentie uit het Verre Oosten. Onze bedrijfsprocessen zijn sterk geautomatiseerd en de vrucht van eigen onderzoek en inspanningen. Onze productie steunt niet op vele handen. In Retie kunnen we snel en flexibel fabriceren en houden we zicht op de kwaliteit. Een productie op maandag is woensdag bij de Amerikaanse klant," zei bedrijfsleidster Nathalie Breughelmans eerder dit jaar in een interview met M&C, het zusterblad voor de signbranche van Grafisch Nieuws.

Op 10 september produceerde b-token zijn 100.000.000ste jeton in zijn vestiging in Retie. b-token startte met de productie en personalisatie van plastic jetons in 2008.KMO-bedrijf b-token exporteert wereldwijd penningen, gegraveerd, gelaserd of digitaal beprint (éénderde van de penningen wordt digitaal beprint in inkjet). Het heeft eveneens een methode ontwikkeld om intelligentie aan de muntjes toe te voegen. De kans dat u een van de penningen (muntjes, jetons) uit 'token-valley' al in uw handen heeft gehad, is overigens zeer groot. Ze worden gebruikt als drankmuntjes op muziekfestivals, voetbalwedstrijden, fuiven, in hotels en voetbalkantines, ...; in de winkelkarretjes van supermarktketens; in lunaparken, op kermissen en in pretparken; als marketingobjecten, souvenirs, gadgets, visitekaartjes, gepersonaliseerde amuletten, enz.b-token ontwikkelde eveneens een methode waarmee intelligentie wordt toegevoegd aan muntjes. Een penning krijgt als het ware een identiteit die door een machine wordt herkend.Het bedrijf uit Retie had ook het idee om honderd procent biologisch afbreekbare muntjes te produceren. Ze worden vervaardigd uit bioplastic op basis van zetmeel, dat afkomstig is uit aardappelschillen. De eco-penning past in de strategie van maatschappelijk verantwoord ondernemen die b-token voor ogen heeft en waaraan het continu werkt.De fabricatie van de muntjes gebeurt in Retie. "We zijn niet bang van concurrentie uit het Verre Oosten. Onze bedrijfsprocessen zijn sterk geautomatiseerd en de vrucht van eigen onderzoek en inspanningen. Onze productie steunt niet op vele handen. In Retie kunnen we snel en flexibel fabriceren en houden we zicht op de kwaliteit. Een productie op maandag is woensdag bij de Amerikaanse klant," zei bedrijfsleidster Nathalie Breughelmans eerder dit jaar in een interview met M&C, het zusterblad voor de signbranche van Grafisch Nieuws.