"Met de Think Tank Sustainability willen we het debat binnen de marketingwereld stimuleren over onze rol binnen duurzaamheid", duidt Nicolas Lambert, de 'captain' van de Think Tank. "Marketeers worden geconfronteerd met een snelle opeenvolging van crisissen. Daardoor dreigt duurzaamheid wat aan de kant geschoven te worden, terwijl het natuurlijk meer dan ooit in het hart van alle initiatieven moet zitten. We willen marketeers aanmoedigen om deel uit te maken van de oplossing."

Duurzaamheid als kernelement

Met de greenpaper wil BAM marketeers inspireren om duurzaamheid een kernelement te maken in hun marketingaanpak van de volgende jaren. De leden van de Think Tank bundelden in het document hun eigen visie, maar vroegen ook aan andere experts een bijdrage. "We willen vooral hoop geven", zegt Nicolas Lambert. "Zelfs al maken de crisissen dat we in een moeilijke situatie zitten, toch is inzetten op duurzaamheid essentieel. Deze greenpaper geeft voeding aan het debat."

De greenpaper kan online geraadpleegd worden en werd op het BAM Marketing Congress, dat plaatsvond op 8 en 9 december 2022, gepresenteerd.

"Met de Think Tank Sustainability willen we het debat binnen de marketingwereld stimuleren over onze rol binnen duurzaamheid", duidt Nicolas Lambert, de 'captain' van de Think Tank. "Marketeers worden geconfronteerd met een snelle opeenvolging van crisissen. Daardoor dreigt duurzaamheid wat aan de kant geschoven te worden, terwijl het natuurlijk meer dan ooit in het hart van alle initiatieven moet zitten. We willen marketeers aanmoedigen om deel uit te maken van de oplossing."Met de greenpaper wil BAM marketeers inspireren om duurzaamheid een kernelement te maken in hun marketingaanpak van de volgende jaren. De leden van de Think Tank bundelden in het document hun eigen visie, maar vroegen ook aan andere experts een bijdrage. "We willen vooral hoop geven", zegt Nicolas Lambert. "Zelfs al maken de crisissen dat we in een moeilijke situatie zitten, toch is inzetten op duurzaamheid essentieel. Deze greenpaper geeft voeding aan het debat."De greenpaper kan online geraadpleegd worden en werd op het BAM Marketing Congress, dat plaatsvond op 8 en 9 december 2022, gepresenteerd.