Vanaf januari 2024 valt er bij 450.000 Belgische huishoudens niet meer wekelijks een folderpakket in de brievenbus, vier miljoen gezinnen kunnen nog steeds rekenen op een wekelijkse distributie van promoties in hun brievenbus. BD Media past de bedeelfrequentie in een beperkt aantal zones aan. Volgens BD Media gaat het over "zeer uitgestrekte, moeilijk bereikbare gebieden met een zeer beperkt aantal brievenbussen. Gebieden waar vaak onze klanten ook al de keuze maakten geen folder meer te verspreiden".

Folderpakket

"We hebben België verdeeld in 5.500 sectoren van ongeveer 850 brievenbussen. We zien dat in een beperkt aantal, vaak moeilijker bereikbare, gebieden het aantal folders in het pakket beperkt is. De kracht van het folderpakket is net natuurlijk het gebundeld inspireren van consumenten. Vandaar passen we voor 10 procent van de Belgische gezinnen de bedeelfrequentie aan in 2024. Deze consumenten ontvangen nog minimaal tweewekelijks hun folderpakket", zegt Leen Dehantschutter, de managing director BD Media.

Inspiratiebundel

"Uit een recent onderzoek van GfK blijkt dat consumenten hun promoties via de brievenbus willen blijven ontvangen. Twee Belgen op drie geeft aan het liefst papieren folders te ontvangen. Het is voor ons dus essentieel om hier voor de meest efficiënte én duurzame oplossing te kiezen", stelt Dehantschutter. "In belangrijke folderperiodes zoals Sinterklaas of Eindejaar komen we nog steeds elke week langs. Tijdens deze momenten is het folderpakket een enorm belangrijke en relevante inspiratiebundel voor consumenten. Concreet betekent dit dat er 38 keer per jaar een folderpakket in quasi alle Belgische brievenbussen zal vallen."

Vanaf januari 2024 valt er bij 450.000 Belgische huishoudens niet meer wekelijks een folderpakket in de brievenbus, vier miljoen gezinnen kunnen nog steeds rekenen op een wekelijkse distributie van promoties in hun brievenbus. BD Media past de bedeelfrequentie in een beperkt aantal zones aan. Volgens BD Media gaat het over "zeer uitgestrekte, moeilijk bereikbare gebieden met een zeer beperkt aantal brievenbussen. Gebieden waar vaak onze klanten ook al de keuze maakten geen folder meer te verspreiden"."We hebben België verdeeld in 5.500 sectoren van ongeveer 850 brievenbussen. We zien dat in een beperkt aantal, vaak moeilijker bereikbare, gebieden het aantal folders in het pakket beperkt is. De kracht van het folderpakket is net natuurlijk het gebundeld inspireren van consumenten. Vandaar passen we voor 10 procent van de Belgische gezinnen de bedeelfrequentie aan in 2024. Deze consumenten ontvangen nog minimaal tweewekelijks hun folderpakket", zegt Leen Dehantschutter, de managing director BD Media."Uit een recent onderzoek van GfK blijkt dat consumenten hun promoties via de brievenbus willen blijven ontvangen. Twee Belgen op drie geeft aan het liefst papieren folders te ontvangen. Het is voor ons dus essentieel om hier voor de meest efficiënte én duurzame oplossing te kiezen", stelt Dehantschutter. "In belangrijke folderperiodes zoals Sinterklaas of Eindejaar komen we nog steeds elke week langs. Tijdens deze momenten is het folderpakket een enorm belangrijke en relevante inspiratiebundel voor consumenten. Concreet betekent dit dat er 38 keer per jaar een folderpakket in quasi alle Belgische brievenbussen zal vallen."