Koen Thewissen, initiatiefnemer van de Belgian Advertising School en voormalig strategisch directeur van het communicatiebureau BBDO, merkt op dat voor de opleidingen beroep kon worden gedaan op absolute topfiguren uit de Belgische reclamewereld. Daarvoor wordt samengewerkt met gerenommeerde bureaus zoals BBDO, TBWA, Boondoggle, Duval Guillaume, Happiness, These Days en Wijs.

"De Belgische reclamemakers creëren vandaag reclame die overal prijzen wint," zegt Koen Thewissen. "Maar onze sector verandert razendsnel. Als we in de toekomst relevant willen blijven, moeten we nu durven innoveren. Dat begint aan de bron. De cursussen richten zich dan ook op studenten die de communicatiesector van de toekomst willen helpen vormgeven. The Belgian Advertising School zal er mee voor zorgen dat de Belgische reclamesector ook de volgende jaren tot de wereldtop behoort."

De deelnemende reclamebureaus leveren docenten, briefings en stageplaatsen en hopen ook zelf toptalenten onder de studenten te kunnen vinden. Ook de stad Mechelen zegt zich volledig achter het project te scharen. "Het initiatief kadert volledig binnen de ambities van het stadsbestuur om crossmedia-bedrijven in Mechelen te clusteren en op zoek te gaan naar nieuwe initiatieven," zeggen de Mechelse burgemeester Bart Somers en schepen van economie Wim Jorissen. Het project past volgens Inge Jamaels, hoofd communicatiemanagement aan Thomas More, ook in de strategie van de hogeschool, die volgens haar steeds meer aanstuurt op concrete samenwerkingsverbanden met het werkveld.

Inschrijven kan nog tot 17 september. De cursussen starten op 26 september.

Bron: express.be

Koen Thewissen, initiatiefnemer van de Belgian Advertising School en voormalig strategisch directeur van het communicatiebureau BBDO, merkt op dat voor de opleidingen beroep kon worden gedaan op absolute topfiguren uit de Belgische reclamewereld. Daarvoor wordt samengewerkt met gerenommeerde bureaus zoals BBDO, TBWA, Boondoggle, Duval Guillaume, Happiness, These Days en Wijs."De Belgische reclamemakers creëren vandaag reclame die overal prijzen wint," zegt Koen Thewissen. "Maar onze sector verandert razendsnel. Als we in de toekomst relevant willen blijven, moeten we nu durven innoveren. Dat begint aan de bron. De cursussen richten zich dan ook op studenten die de communicatiesector van de toekomst willen helpen vormgeven. The Belgian Advertising School zal er mee voor zorgen dat de Belgische reclamesector ook de volgende jaren tot de wereldtop behoort."De deelnemende reclamebureaus leveren docenten, briefings en stageplaatsen en hopen ook zelf toptalenten onder de studenten te kunnen vinden. Ook de stad Mechelen zegt zich volledig achter het project te scharen. "Het initiatief kadert volledig binnen de ambities van het stadsbestuur om crossmedia-bedrijven in Mechelen te clusteren en op zoek te gaan naar nieuwe initiatieven," zeggen de Mechelse burgemeester Bart Somers en schepen van economie Wim Jorissen. Het project past volgens Inge Jamaels, hoofd communicatiemanagement aan Thomas More, ook in de strategie van de hogeschool, die volgens haar steeds meer aanstuurt op concrete samenwerkingsverbanden met het werkveld.Inschrijven kan nog tot 17 september. De cursussen starten op 26 september.Bron: express.be