De Pro Carton ECMA Award viert dit jaar haar 20e verjaardag. Gedurende deze periode is deze competitie uitgegroeid tot de meest prestigieuze Europese prijs voor kartonnen verpakkingen.

De inzendingen worden beoordeeld op het ontwerp, de structuur en de functie van de verpakkingen, waarbij aangetoond wordt wat er allemaal mogelijk is met karton; het meest duurzame en innovatieve verpakkingsmateriaal van dit moment.

De inzending van Snel is een parfumdoosje voor het Reload-concept (www.byreload.com). Ontwerpbureau Kasper in België heeft voor deze navulbare parfumverpakkingen een bijzondere verpakking gecreëerd die hoge eisen stelt aan de productie ervan. De internationale jury van de ECMA erkent met de finaleplaats het speciale karakter van deze verpakking en daarmee ook het vakmanschap van Snel.Tijdens een feestelijke bijeenkomst in Cannes zal op 15 september de winnaar tijdens het jaarlijkse ECMA congres bekend worden gemaakt. Aldus een mededeling van kartonnagebedrijf Snel.

Kasper vult aan:

Onlangs lanceerde Reload een nieuwe parfumverstuiver in reisformaat. Deze verstuiver onderscheidt zich van andere eigenhandig te vullen tasverstuivers door de speciaal voor Reload ontwikkelde kant-en-klare vullingen van grote merken als Hugo Boss, Givenchy, Kenzo, Juicy Couture en Issey Miyake. Deze vullingen, die enkel in de Reload verstuiver passen, koop je voor 5 euro in een mooi afgewerkt merkdoosje.

Voor het ontwerp van het interieur van dit doosje rekende Reload op de expertise van Kasper. Het flesje met de vulling moest immers precies midden in het doosje staan, zodat dit niet omver zou vallen, én er moest een op voorhand gepersonaliseerde bon in het doosje zitten. Het bonnummer moest langs de buitenkant traceerbaar zijn via een QR code. Ook moesten de doosjes machinaal opzetbaar zijn.

We stonden dus voor een grote uitdaging. Op basis van trial and error ontwikkelde Kasper uiteindelijk het perfecte interieur met een op voorhand gepersonaliseerde bon.

Momenteel zijn er 2.000.000 doosjes geproduceerd. Reload is te koop in 15 landen, waaronder in België bij ICI PARIS XL.

In de categorie Confectionery haalt een ander Belgisch bedrijf eveneens de finale: het meermaals gelauwerde en internationaal gerenommeerde Van Genechten Packaging.

Pro Carton is de belangengroep van de kartonproducenten. De vereniging promoot het gebruik van karton voor verpakkingsdoeleinden.

De Pro Carton ECMA Award viert dit jaar haar 20e verjaardag. Gedurende deze periode is deze competitie uitgegroeid tot de meest prestigieuze Europese prijs voor kartonnen verpakkingen.De inzendingen worden beoordeeld op het ontwerp, de structuur en de functie van de verpakkingen, waarbij aangetoond wordt wat er allemaal mogelijk is met karton; het meest duurzame en innovatieve verpakkingsmateriaal van dit moment.De inzending van Snel is een parfumdoosje voor het Reload-concept (www.byreload.com). Ontwerpbureau Kasper in België heeft voor deze navulbare parfumverpakkingen een bijzondere verpakking gecreëerd die hoge eisen stelt aan de productie ervan. De internationale jury van de ECMA erkent met de finaleplaats het speciale karakter van deze verpakking en daarmee ook het vakmanschap van Snel.Tijdens een feestelijke bijeenkomst in Cannes zal op 15 september de winnaar tijdens het jaarlijkse ECMA congres bekend worden gemaakt. Aldus een mededeling van kartonnagebedrijf Snel. Kasper vult aan:Onlangs lanceerde Reload een nieuwe parfumverstuiver in reisformaat. Deze verstuiver onderscheidt zich van andere eigenhandig te vullen tasverstuivers door de speciaal voor Reload ontwikkelde kant-en-klare vullingen van grote merken als Hugo Boss, Givenchy, Kenzo, Juicy Couture en Issey Miyake. Deze vullingen, die enkel in de Reload verstuiver passen, koop je voor 5 euro in een mooi afgewerkt merkdoosje.Voor het ontwerp van het interieur van dit doosje rekende Reload op de expertise van Kasper. Het flesje met de vulling moest immers precies midden in het doosje staan, zodat dit niet omver zou vallen, én er moest een op voorhand gepersonaliseerde bon in het doosje zitten. Het bonnummer moest langs de buitenkant traceerbaar zijn via een QR code. Ook moesten de doosjes machinaal opzetbaar zijn.We stonden dus voor een grote uitdaging. Op basis van trial and error ontwikkelde Kasper uiteindelijk het perfecte interieur met een op voorhand gepersonaliseerde bon.Momenteel zijn er 2.000.000 doosjes geproduceerd. Reload is te koop in 15 landen, waaronder in België bij ICI PARIS XL.In de categorie Confectionery haalt een ander Belgisch bedrijf eveneens de finale: het meermaals gelauwerde en internationaal gerenommeerde Van Genechten Packaging. Pro Carton is de belangengroep van de kartonproducenten. De vereniging promoot het gebruik van karton voor verpakkingsdoeleinden.