Etikettenmaker AR Metallizing uit Belgisch Limburg levert de duurzame etiketten voor een speciale Star Wars-editie van Campbell's soep.

De originele etiketten van Campbell's soep zijn wereldberoemd geworden dankzij de Amerikaanse pop-artkunstenaar Andy Warhol, die in de jaren '60 zijn iconische kunstwerken maakte met een reeks geschilderde Campbell's soepblikken. Voor de Star Wars-editie heeft het verpakkingsbedrijf Hammer Packaging van de Amerikaanse Campbell's Soup Company voor de etiketten van AR Metallizing gekozen, vanwege de combinatie van uiterlijke en duurzaamheidskwaliteiten van dit product. Op het Holoprism-etiket zijn de belangrijkste personages uit de science fiction-films te zien.

"Het duurzame etiket is gemaakt van biologisch afbreekbaar papier, waarover een ultradunne laag metaal wordt aangebracht", zegt Bart Devos, CEO van AR Metallizing. "Die laag maakt het etiket opvallend en geeft het een luxe en moderne uitstraling. Deze laag verdampt gemakkelijk, waarna alleen het herbruikbare papier overblijft." Dat is voor de Amerikaanse markt van belang, want volgens Devos letten Amerikaanse consumenten nadrukkelijker op de duurzaamheid van verpakkingen dan Europese consumenten.

Naast Campbell's soep levert AR Metallizing de duurzame etiketten onder meer ook aan koffieketen Starbucks, biermerk Coors en Heinz tomatenketchup.

Intussen heeft AR Metallizing met het innovatieve etiket verschillende prijzen in de wacht gesleept, waaronder de Sustainability leader of the Year in Packaging Solutions 2017 en de Belgian National Champion in de categorie Environmental and Corporate Sustainability. Daarnaast kreeg het Genkse bedrijf onlangs een nominatie voor de Belgium Smart Award Competition 2018.

Etikettenmaker AR Metallizing uit Belgisch Limburg levert de duurzame etiketten voor een speciale Star Wars-editie van Campbell's soep.De originele etiketten van Campbell's soep zijn wereldberoemd geworden dankzij de Amerikaanse pop-artkunstenaar Andy Warhol, die in de jaren '60 zijn iconische kunstwerken maakte met een reeks geschilderde Campbell's soepblikken. Voor de Star Wars-editie heeft het verpakkingsbedrijf Hammer Packaging van de Amerikaanse Campbell's Soup Company voor de etiketten van AR Metallizing gekozen, vanwege de combinatie van uiterlijke en duurzaamheidskwaliteiten van dit product. Op het Holoprism-etiket zijn de belangrijkste personages uit de science fiction-films te zien."Het duurzame etiket is gemaakt van biologisch afbreekbaar papier, waarover een ultradunne laag metaal wordt aangebracht", zegt Bart Devos, CEO van AR Metallizing. "Die laag maakt het etiket opvallend en geeft het een luxe en moderne uitstraling. Deze laag verdampt gemakkelijk, waarna alleen het herbruikbare papier overblijft." Dat is voor de Amerikaanse markt van belang, want volgens Devos letten Amerikaanse consumenten nadrukkelijker op de duurzaamheid van verpakkingen dan Europese consumenten.Naast Campbell's soep levert AR Metallizing de duurzame etiketten onder meer ook aan koffieketen Starbucks, biermerk Coors en Heinz tomatenketchup.Intussen heeft AR Metallizing met het innovatieve etiket verschillende prijzen in de wacht gesleept, waaronder de Sustainability leader of the Year in Packaging Solutions 2017 en de Belgian National Champion in de categorie Environmental and Corporate Sustainability. Daarnaast kreeg het Genkse bedrijf onlangs een nominatie voor de Belgium Smart Award Competition 2018.