Wie al eens een grafisch ontwerper of creatief team heeft gebrieft over een design, heeft het misschien al meegemaakt: je vraagt om een minimalistisch logo te ontwerpen en je krijgt enkel een woord met een streep eronder terug. Als opdrachtgever had je er iets meer van verwacht. De grafisch ontwerper begrijpt niet wat er mis mee is, het logo is toch mooi vormgegeven...

Ontwerpers en managers

Een ander voorbeeld: je hebt als designer de vectorfile (een schaalbare grafische voorstelling opgebouwd uit eenvoudige meetkundige figuren) van het bedrijfslogo nodig. Je moet een affiche maken voor een klant en het logo moet groot in beeld. Je krijgt echter een hele lading bestanden toegestuurd, behalve de gevraagde vectorfile. Frustratie...

Vanuit hun kennis en expertise geven Thomas Van Ryckeghem en Tim Vandervaeren in 'Brand design & graphic identity', een uitgave van Pelckmans, inzichten voor ontwerpers die samenwerken met managers. Ze leren merken en visuele communicatie beter begrijpen. Het boek biedt daarnaast ook cases en tips om samen tot krachtige branding te komen.

Thomas Van Ryckeghem is docent grafisch ontwerp, multimedia en marketing aan de hogeschool UCLL. Hij is ook coördinator van Studio 8, het pop-upreclamebureau van UCLL. Tim Vandervaeren freelancet als grafisch ontwerper en geeft les aan UCLL en Odisee Brussel.

Wie al eens een grafisch ontwerper of creatief team heeft gebrieft over een design, heeft het misschien al meegemaakt: je vraagt om een minimalistisch logo te ontwerpen en je krijgt enkel een woord met een streep eronder terug. Als opdrachtgever had je er iets meer van verwacht. De grafisch ontwerper begrijpt niet wat er mis mee is, het logo is toch mooi vormgegeven...Een ander voorbeeld: je hebt als designer de vectorfile (een schaalbare grafische voorstelling opgebouwd uit eenvoudige meetkundige figuren) van het bedrijfslogo nodig. Je moet een affiche maken voor een klant en het logo moet groot in beeld. Je krijgt echter een hele lading bestanden toegestuurd, behalve de gevraagde vectorfile. Frustratie...Vanuit hun kennis en expertise geven Thomas Van Ryckeghem en Tim Vandervaeren in 'Brand design & graphic identity', een uitgave van Pelckmans, inzichten voor ontwerpers die samenwerken met managers. Ze leren merken en visuele communicatie beter begrijpen. Het boek biedt daarnaast ook cases en tips om samen tot krachtige branding te komen.