Buromac doet dat ondermeer met de succesvolle webshop en het web2print-platform tadaaz.be en de installatie van digitale machines, waaronder zeer recent nog de Scodix Ultra 202 digitale veredelingsmachine. Voor tadaaz.be wordt regelmatig reclame gemaakt op de Vlaamse radiozenders StuBru en MNM.

Buromac is bekend geworden als uitgever en producent van gelegenheidsdrukswerk dat via de drukkers zijn weg vindt naar de consument. "Maar de omzet uit die business is gedaald en het klantenbestand gehalveerd, waardoor Buromac genoodzaakt was nieuwe wegen in te slaan," zegt gedelegeerd bestuurder Jan Jonckheere tijdens zijn verwelkomingswoord. De transformatie van het bedrijf verloopt succesvol en steunt op drie pijlers: personalisatie en de mogelijkheid om op maat uniek gelegenheidsdrukwerk te laten maken; digitalisering: online kiezen, opmaken en bestellen; de heropleving van oude technieken: letterpress, warmfoliedruk, foliepregen, verschillende papiersoorten op elkaar lijmen, enz.

Digitale en traditionele technieken worden in het productieatelier naast elkaar toegepast en werden tijdens de opendeurdag gedemonstreerd. Voor die traditionele technieken werd het merk en de website Atelier Maurice in het leven geroepen. Buromac beschikt ondermeer over 8 warmfoliedrukmachines en een aantal typopersen. Naast eigen productie wordt er ook gewerkt voor derden.

Op de opendeurdagen was er naast de traditionele grafische technieken, bijzondere aandacht voor het digitale lasersnijsysteem motioncutter en de Scodix Ultra 202 B2-veredelingsmachine waarmee in één doorgang verniseffecten in verschillende diktes en afwerkingen en folie op drukwerk kan worden aangebracht. Ook hier is er naast eigen productie, ruimte om te werken voor derden.

Buromac is internationaal actief, telt 85 medewerkers en heeft ondermeer 6 programmeurs en een aantal marketingspecialisten in dienst die het bedrijf promoten via de sociale mediakanalen.

Buromac doet dat ondermeer met de succesvolle webshop en het web2print-platform tadaaz.be en de installatie van digitale machines, waaronder zeer recent nog de Scodix Ultra 202 digitale veredelingsmachine. Voor tadaaz.be wordt regelmatig reclame gemaakt op de Vlaamse radiozenders StuBru en MNM.Buromac is bekend geworden als uitgever en producent van gelegenheidsdrukswerk dat via de drukkers zijn weg vindt naar de consument. "Maar de omzet uit die business is gedaald en het klantenbestand gehalveerd, waardoor Buromac genoodzaakt was nieuwe wegen in te slaan," zegt gedelegeerd bestuurder Jan Jonckheere tijdens zijn verwelkomingswoord. De transformatie van het bedrijf verloopt succesvol en steunt op drie pijlers: personalisatie en de mogelijkheid om op maat uniek gelegenheidsdrukwerk te laten maken; digitalisering: online kiezen, opmaken en bestellen; de heropleving van oude technieken: letterpress, warmfoliedruk, foliepregen, verschillende papiersoorten op elkaar lijmen, enz.Digitale en traditionele technieken worden in het productieatelier naast elkaar toegepast en werden tijdens de opendeurdag gedemonstreerd. Voor die traditionele technieken werd het merk en de website Atelier Maurice in het leven geroepen. Buromac beschikt ondermeer over 8 warmfoliedrukmachines en een aantal typopersen. Naast eigen productie wordt er ook gewerkt voor derden.Op de opendeurdagen was er naast de traditionele grafische technieken, bijzondere aandacht voor het digitale lasersnijsysteem motioncutter en de Scodix Ultra 202 B2-veredelingsmachine waarmee in één doorgang verniseffecten in verschillende diktes en afwerkingen en folie op drukwerk kan worden aangebracht. Ook hier is er naast eigen productie, ruimte om te werken voor derden.Buromac is internationaal actief, telt 85 medewerkers en heeft ondermeer 6 programmeurs en een aantal marketingspecialisten in dienst die het bedrijf promoten via de sociale mediakanalen.