Dat valt te lezen op de website van onze collega's van Print.de. Samen met de marktleider Igepa Group resulteert dit in een marktaandeel van 80 tot 85 procent. Gezien deze consolidatie beveelt de BVDM bedrijven uit de grafimedia-industrie aan om zich aan te passen aan deze nieuwe situatie.

Volgens BVDM betekent dit dat bedrijven hun inkoopprocessen moeten analyseren en optimaliseren. Kleinere drukkerijen moeten bijvoorbeeld rekening houden met de voordelen van inkoopsamenwerking, vermits het bundelen van bestellingen meestal tot betere voorwaarden en prijzen leidt. Tegelijkertijd is het nodig dat grafimediabedrijven hun prijspolitiek onder de loep nemen. Volgens BVDM tonen de resultaten van een peiling bij printmediabedrijven aan dat 60 procent van hen geen duidelijke prijsstrategie heeft of deze niet consequent volgt. Vooral deze bedrijven moeten onmiddellijk actie ondernemen met het oog op de nieuwe situatie.

Dat valt te lezen op de website van onze collega's van Print.de. Samen met de marktleider Igepa Group resulteert dit in een marktaandeel van 80 tot 85 procent. Gezien deze consolidatie beveelt de BVDM bedrijven uit de grafimedia-industrie aan om zich aan te passen aan deze nieuwe situatie. Volgens BVDM betekent dit dat bedrijven hun inkoopprocessen moeten analyseren en optimaliseren. Kleinere drukkerijen moeten bijvoorbeeld rekening houden met de voordelen van inkoopsamenwerking, vermits het bundelen van bestellingen meestal tot betere voorwaarden en prijzen leidt. Tegelijkertijd is het nodig dat grafimediabedrijven hun prijspolitiek onder de loep nemen. Volgens BVDM tonen de resultaten van een peiling bij printmediabedrijven aan dat 60 procent van hen geen duidelijke prijsstrategie heeft of deze niet consequent volgt. Vooral deze bedrijven moeten onmiddellijk actie ondernemen met het oog op de nieuwe situatie.