Sinds 11 jaar ziet de Franse beurs C!Print het als haar roeping om de creativiteit van de professionals uit de sectoren van de print en de visuele communicatie te stimuleren en om hen te helpen uit hun comfortzone te treden. Voor de editie 2024 heeft C!Print een nieuw motto, 'Change the Game', dat ook naar de Olympische Spelen verwijst die Frankrijk in 2024 organiseert. "Het is ook een manier om de veranderingen te onderstrepen die in de grafische sector aan het werk zijn. En om duidelijk te maken dat de beurs de bedrijven in hun digitale transitie wil begeleiden, vandaag onmisbaar om ook de milieutransitie van de sector te realiseren", zegt Florent Zucca, marketingdirecteur van C!Print.

C!Print richt ook een speciale ruimte voor 'car wrapping' in.

260 exposanten en 15.000 bezoekers

Net geen 260 exposanten, waaronder 40 nieuwe, zullen op de elfde editie van C!Print aanwezig zijn. De beurs, die 15.000 bezoekers verwacht, richt de schijnwerpers op alle segmenten van de digitale druk, visuele communicatie, personalisatie, commercieel drukwerk, textieldruk en lichtreclames. De beurs belicht ook verwante markten, zoals verpakkingen, etiketten, 3D-printing en POS.

De grote namen uit de markt van de digitale druk en de grootformaatdruk zijn als exposanten aanwezig: Konica Minolta, Ricoh, Riso, OKI, maar ook Agfa, Canon, Durst, Epson, Fujifilm, HP, Mimaki, Mutoh, Roland DG, swissQprint, enzovoort. Ook producenten en distributeurs van drukdragers en -media hebben hun aanwezigheid bevestigd, bijvoorbeeld 3M, Antalis, Arlon Graphics, Fedrigoni, Hexis, Spandex, Filmolux. Softwarebedrijven tekenen eveneens present, meer bepaald Dataline, Hybrid Software, Caldera, Darius web-to-print, Packitoo, enz.

Vijftig conferenties, masterclasses en pitches belichten de trends en de uitdagingen van de sector.

50 conferenties, masterclasses en pitches

Op het programma van C!Print: bijna vijftig conferenties en 120 sprekers, de vierde editie van C!Wrap (de wedstrijd voor car wrapping), het live personalisatieatelier Plug&Play en een 'Software Village'. Daarnaast wordt C!Factory gelanceerd, een demonstratieruimte voor de productiewereld. Voor de eerste editie wordt C!Factory een volledig geautomatiseerde productie-eenheid voor textiel, van het ontwerp tot het bedrukken, personaliseren en afwerken van het eindproduct.

De conferenties vinden plaats in de centrale ruimte van C!Print en in de conferentiezaal van de Software Village. Daar wordt de expertise gebundeld van de softwarebedrijven/exposanten en het is een plek waar via pitches en masterclasses kennis doorgegeven wordt. Belangrijke onderwerpen die belicht worden zijn de automatisering van de workflow, de web-to-print, cyberveiligheid en grafische creaties in het tijdperk van de digitale revolutie, en nieuwe ontwikkelingen in artificiële intelligentie.

In de conferentieruimte van de Software Village staat de digitale transitie van de bedrijven centraal (automatisering, W2P, cyberveiligheid, enz.).
Sinds 11 jaar ziet de Franse beurs C!Print het als haar roeping om de creativiteit van de professionals uit de sectoren van de print en de visuele communicatie te stimuleren en om hen te helpen uit hun comfortzone te treden. Voor de editie 2024 heeft C!Print een nieuw motto, 'Change the Game', dat ook naar de Olympische Spelen verwijst die Frankrijk in 2024 organiseert. "Het is ook een manier om de veranderingen te onderstrepen die in de grafische sector aan het werk zijn. En om duidelijk te maken dat de beurs de bedrijven in hun digitale transitie wil begeleiden, vandaag onmisbaar om ook de milieutransitie van de sector te realiseren", zegt Florent Zucca, marketingdirecteur van C!Print.Net geen 260 exposanten, waaronder 40 nieuwe, zullen op de elfde editie van C!Print aanwezig zijn. De beurs, die 15.000 bezoekers verwacht, richt de schijnwerpers op alle segmenten van de digitale druk, visuele communicatie, personalisatie, commercieel drukwerk, textieldruk en lichtreclames. De beurs belicht ook verwante markten, zoals verpakkingen, etiketten, 3D-printing en POS.De grote namen uit de markt van de digitale druk en de grootformaatdruk zijn als exposanten aanwezig: Konica Minolta, Ricoh, Riso, OKI, maar ook Agfa, Canon, Durst, Epson, Fujifilm, HP, Mimaki, Mutoh, Roland DG, swissQprint, enzovoort. Ook producenten en distributeurs van drukdragers en -media hebben hun aanwezigheid bevestigd, bijvoorbeeld 3M, Antalis, Arlon Graphics, Fedrigoni, Hexis, Spandex, Filmolux. Softwarebedrijven tekenen eveneens present, meer bepaald Dataline, Hybrid Software, Caldera, Darius web-to-print, Packitoo, enz.Op het programma van C!Print: bijna vijftig conferenties en 120 sprekers, de vierde editie van C!Wrap (de wedstrijd voor car wrapping), het live personalisatieatelier Plug&Play en een 'Software Village'. Daarnaast wordt C!Factory gelanceerd, een demonstratieruimte voor de productiewereld. Voor de eerste editie wordt C!Factory een volledig geautomatiseerde productie-eenheid voor textiel, van het ontwerp tot het bedrukken, personaliseren en afwerken van het eindproduct.De conferenties vinden plaats in de centrale ruimte van C!Print en in de conferentiezaal van de Software Village. Daar wordt de expertise gebundeld van de softwarebedrijven/exposanten en het is een plek waar via pitches en masterclasses kennis doorgegeven wordt. Belangrijke onderwerpen die belicht worden zijn de automatisering van de workflow, de web-to-print, cyberveiligheid en grafische creaties in het tijdperk van de digitale revolutie, en nieuwe ontwikkelingen in artificiële intelligentie.