"Nu de detailhandel, de horeca en de vrijetijdssector zich richten op heropening en herstel, zullen heldere, visueel aantrekkelijke promotionele posters een cruciale rol spelen bij het trekken van de aandacht van de consument, bij het stimuleren van bezoekersaantallen en het bevorderen van de verkoop", stelt Junichi Wachi, director van LFP EMEA bij Canon Europe.

"Met keuze uit vier GP-printers met elf of zes watergedragen pigmentinkten en drie verschillende printbreedtes kunnen ondernemingen een breder kleurenspectrum reproduceren en met de fluorescerende roze inkt opvallende posters maken die echt impact hebben".

Fluorescerende roze inkt

De imagePROGRAF GP-300/200 is volgens Canon 's werelds eerste grootformaatprinter met fluorescerende watergedragen pigmentinkten. Een zogenaamde 'Radiant Infusion'-technologie legt tijdens het printen een nieuw ontwikkelde fluorescerende roze inkt met andere inkten op het papieroppervlak. Dit resulteert in een heldere en zachte kleurreproductie. Met de meegeleverde pc-software 'PosterArtist Lite' zijn posters met levendige kleuren te maken. Daarnaast is de imagePROGRAF GP-4000/2000 uitgerust met rode, oranje, groene en violette inkten die het kleurenbereik verder uitbreiden.

Drukwerk en design

De nieuwe imagePROGRAF GP-serie ontving 's werelds eerste 'Pantone-gekalibreerd'-licentie voor 'Pantone Pastels & Neons Guide Coated', die ook fluorescerende en pastelkleuren omvat. Daarnaast behaalden de GP-4000/2000-modellen een dekking van 99 procent bij de 'Pantone Formula Guide Solid Coated' die wordt gebruikt in een breed scala aan toepassingen, waaronder drukwerk en design, en verkregen ze een aanvullende 'Pantone-gekalibreerd'-licentie. "Nu de keuzemogelijkheden bij kleurspecificatie in het ontwerpstadium toenemen, wordt het voor ontwerpers mogelijk om exact de gewenste kleur tot uitdrukking te brengen", aldus Canon.

De imagePROGRAF GP-300 van Canon.
"Nu de detailhandel, de horeca en de vrijetijdssector zich richten op heropening en herstel, zullen heldere, visueel aantrekkelijke promotionele posters een cruciale rol spelen bij het trekken van de aandacht van de consument, bij het stimuleren van bezoekersaantallen en het bevorderen van de verkoop", stelt Junichi Wachi, director van LFP EMEA bij Canon Europe. "Met keuze uit vier GP-printers met elf of zes watergedragen pigmentinkten en drie verschillende printbreedtes kunnen ondernemingen een breder kleurenspectrum reproduceren en met de fluorescerende roze inkt opvallende posters maken die echt impact hebben".De imagePROGRAF GP-300/200 is volgens Canon 's werelds eerste grootformaatprinter met fluorescerende watergedragen pigmentinkten. Een zogenaamde 'Radiant Infusion'-technologie legt tijdens het printen een nieuw ontwikkelde fluorescerende roze inkt met andere inkten op het papieroppervlak. Dit resulteert in een heldere en zachte kleurreproductie. Met de meegeleverde pc-software 'PosterArtist Lite' zijn posters met levendige kleuren te maken. Daarnaast is de imagePROGRAF GP-4000/2000 uitgerust met rode, oranje, groene en violette inkten die het kleurenbereik verder uitbreiden.De nieuwe imagePROGRAF GP-serie ontving 's werelds eerste 'Pantone-gekalibreerd'-licentie voor 'Pantone Pastels & Neons Guide Coated', die ook fluorescerende en pastelkleuren omvat. Daarnaast behaalden de GP-4000/2000-modellen een dekking van 99 procent bij de 'Pantone Formula Guide Solid Coated' die wordt gebruikt in een breed scala aan toepassingen, waaronder drukwerk en design, en verkregen ze een aanvullende 'Pantone-gekalibreerd'-licentie. "Nu de keuzemogelijkheden bij kleurspecificatie in het ontwerpstadium toenemen, wordt het voor ontwerpers mogelijk om exact de gewenste kleur tot uitdrukking te brengen", aldus Canon.