Caro Mertens en Kristel Pelgrims zijn al geruime tijd actief in het management van Typografics en nemen een meerderheidsbelang in de onderneming. Mertens is marketing manager van het bedrijf en Pelgrims bestuurder en Finance & Operations manager.

Typografics is met 70 medewerkers (vast en freelance) al dertig jaar actief in de grafische en communicatiewereld. Naast een divisie outsourcing van visuele specialisten en een interne grafische studio voor digitale en gedrukte communicatie heeft het bedrijf ook een eigen Talent Academy. Ook Het Letterkabinet - het letterpress-centrum in Gent - behoort tot Typografics en zal voortaan door Caro Mertens en Kristel Pelgrims worden geleid. Danny Mertens zal tot eind dit jaar actief blijven om de transitie mee in goede banen te leiden.

Voor adverteerders en reclamebureaus

"Vernieuwing in kwaliteitsvolle grafische dienstverlening loopt als een rode draad door dertig jaar Typografics", schrijft de nieuwe CEO Kristel Pelgrims op de bedrijfsblog. "Wat begon als een innovatief concept voor tijdelijke grafische dienstverlening bij bedrijven en in reclamebureaus ontwikkelde zich de voorbije dertig jaar als een onderneming die op uiteenlopende grafische behoeften een passend antwoord heeft."

"De grafische sector evolueert heel snel qua technologie, terwijl bedrijven steeds meer flexibiliteit wensen. Wat niet verandert, zijn de verwachtingen voor kwaliteit", stelt Pelgrims. "We werken op projectbasis in bedrijven of vanuit onze eigen studio. Het team beschikt over de laatste nieuwe middelen en hun kennis en vaardigheden blijven up-to-date in onze eigen Talent Academy die ook voor externe Adobe-trainingen openstaat."

Visuele communicatie beter maken

Typografics is sterk gegroeid de voorbije dertig jaar. CEO Caro Mertens, in vaders voetsporen, heeft de ambitie om die groei op dezelfde manier verder te zetten. "We zijn in het verleden al genomineerd geweest voor een Trends Gazelle. Groei betekent voor ons echter niet enkel financieel maar ook in kwaliteit van mensen en het aanbod", zegt Mertens.

"Onze missie is om visuele communicatie steeds beter te maken. Digitaal en gedrukt want beide vereisen hun eigen expertise. We leggen de lat hoog en we willen die kwaliteit als onafhankelijke dienstverlener streng bewaken."

Caro Mertens en Kristel Pelgrims zijn al geruime tijd actief in het management van Typografics en nemen een meerderheidsbelang in de onderneming. Mertens is marketing manager van het bedrijf en Pelgrims bestuurder en Finance & Operations manager.Typografics is met 70 medewerkers (vast en freelance) al dertig jaar actief in de grafische en communicatiewereld. Naast een divisie outsourcing van visuele specialisten en een interne grafische studio voor digitale en gedrukte communicatie heeft het bedrijf ook een eigen Talent Academy. Ook Het Letterkabinet - het letterpress-centrum in Gent - behoort tot Typografics en zal voortaan door Caro Mertens en Kristel Pelgrims worden geleid. Danny Mertens zal tot eind dit jaar actief blijven om de transitie mee in goede banen te leiden."Vernieuwing in kwaliteitsvolle grafische dienstverlening loopt als een rode draad door dertig jaar Typografics", schrijft de nieuwe CEO Kristel Pelgrims op de bedrijfsblog. "Wat begon als een innovatief concept voor tijdelijke grafische dienstverlening bij bedrijven en in reclamebureaus ontwikkelde zich de voorbije dertig jaar als een onderneming die op uiteenlopende grafische behoeften een passend antwoord heeft.""De grafische sector evolueert heel snel qua technologie, terwijl bedrijven steeds meer flexibiliteit wensen. Wat niet verandert, zijn de verwachtingen voor kwaliteit", stelt Pelgrims. "We werken op projectbasis in bedrijven of vanuit onze eigen studio. Het team beschikt over de laatste nieuwe middelen en hun kennis en vaardigheden blijven up-to-date in onze eigen Talent Academy die ook voor externe Adobe-trainingen openstaat."Typografics is sterk gegroeid de voorbije dertig jaar. CEO Caro Mertens, in vaders voetsporen, heeft de ambitie om die groei op dezelfde manier verder te zetten. "We zijn in het verleden al genomineerd geweest voor een Trends Gazelle. Groei betekent voor ons echter niet enkel financieel maar ook in kwaliteit van mensen en het aanbod", zegt Mertens."Onze missie is om visuele communicatie steeds beter te maken. Digitaal en gedrukt want beide vereisen hun eigen expertise. We leggen de lat hoog en we willen die kwaliteit als onafhankelijke dienstverlener streng bewaken."