De brief is afkomstig van de lijsttrekkers voor de Kamer en het Vlaams Parlement, Alexander de Croo en Carina Van Cauter. De brief is voor bijna elke gemeente anders, omdat ook de foto's en namen van het lokale talent met hun plaats op de lijst erin zijn opgenomen. De campagnebrief bevat verder de adresgegevens en de achternaam van de stemgerechtigde om te kunnen bussen. In de aanhef van de brief wordt de stemgerechtigde met de voornaam aangesproken.

Het meest opvallende is de gele post-it (met een politieke boodschap) die op de brief gekleefd is en waarop de stemgerechtigde in een handgeschreven lettertype met de voornaam wordt aangesproken. Voor de gepersonaliseerde post-its zorgde DM-bedrijf Omnilevel uit Wetteren.

Voor de creatie van de campagnebrief werd de software van het Belgische Chili publish gebruikt.De software is geïntegreerd in Kadanza, een door KAN design ontwikkeld platform voor ontwerpautomatisering, dat door tal van politieke partijen wordt gebruikt om artwork en marketingmateriaal te creëren. Eigenaar Nico Potvin legt uit: "Bijna alle Vlaamse politieke partijen vertrouwen op Kadanza om hun marketingactiviteiten vlot te laten verlopen. Ze werken er mee omdat het de merkconsistentie handhaaft en tegelijkertijd lokalisatie en aanpassingen op maat ondersteunt - allemaal belangrijke troeven die mogelijk zijn dankzij de integratie van de Chili publisher software. Eén online portaal voor alle marketingactiviteiten." Nico Potvin zegt dat de partijen die Kadanza gebruiken, er veel materiaal mee maken: "Zowat 80% van de verkiezingsborden voor de gemeenteraadsverkiezingen van vorig jaar, maar ook flyers, kieslijsten, posters, affiches, leaflets, autostickers, brieven, social media posts, enz."

Wereldwijde belangstelling

De Belgische politieke partijen zijn al belangrijke gebruikers van de technologie, maar ook het buitenland lonkt voor Chili publish. Zo werkt het bedrijf ook samen met talloze buitenlandse partijen in o.a. het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Australië.

Op de foto: de gepersonaliseerde post-it die op de gepersonaliseerde campagnebrief werd gekleefd. En ja, mijn voornaam is correct geschreven. Allain met 2 keer 'l' is het resultaat van een schrijffout van de gemeenteambtenaar bij de aangifte van mijn geboorte.

Alain Vermeire, Grafisch Nieuws

De brief is afkomstig van de lijsttrekkers voor de Kamer en het Vlaams Parlement, Alexander de Croo en Carina Van Cauter. De brief is voor bijna elke gemeente anders, omdat ook de foto's en namen van het lokale talent met hun plaats op de lijst erin zijn opgenomen. De campagnebrief bevat verder de adresgegevens en de achternaam van de stemgerechtigde om te kunnen bussen. In de aanhef van de brief wordt de stemgerechtigde met de voornaam aangesproken.Het meest opvallende is de gele post-it (met een politieke boodschap) die op de brief gekleefd is en waarop de stemgerechtigde in een handgeschreven lettertype met de voornaam wordt aangesproken. Voor de gepersonaliseerde post-its zorgde DM-bedrijf Omnilevel uit Wetteren. Voor de creatie van de campagnebrief werd de software van het Belgische Chili publish gebruikt.De software is geïntegreerd in Kadanza, een door KAN design ontwikkeld platform voor ontwerpautomatisering, dat door tal van politieke partijen wordt gebruikt om artwork en marketingmateriaal te creëren. Eigenaar Nico Potvin legt uit: "Bijna alle Vlaamse politieke partijen vertrouwen op Kadanza om hun marketingactiviteiten vlot te laten verlopen. Ze werken er mee omdat het de merkconsistentie handhaaft en tegelijkertijd lokalisatie en aanpassingen op maat ondersteunt - allemaal belangrijke troeven die mogelijk zijn dankzij de integratie van de Chili publisher software. Eén online portaal voor alle marketingactiviteiten." Nico Potvin zegt dat de partijen die Kadanza gebruiken, er veel materiaal mee maken: "Zowat 80% van de verkiezingsborden voor de gemeenteraadsverkiezingen van vorig jaar, maar ook flyers, kieslijsten, posters, affiches, leaflets, autostickers, brieven, social media posts, enz."Wereldwijde belangstellingDe Belgische politieke partijen zijn al belangrijke gebruikers van de technologie, maar ook het buitenland lonkt voor Chili publish. Zo werkt het bedrijf ook samen met talloze buitenlandse partijen in o.a. het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Australië.Op de foto: de gepersonaliseerde post-it die op de gepersonaliseerde campagnebrief werd gekleefd. En ja, mijn voornaam is correct geschreven. Allain met 2 keer 'l' is het resultaat van een schrijffout van de gemeenteambtenaar bij de aangifte van mijn geboorte.Alain Vermeire, Grafisch Nieuws