In de eerste drie kwartalen van 2020 daalde het aantal nieuwe orders met 15,4% (712,8 miljoen euro ten opzichte van 843 miljoen euro in 2019). Dat is evenwel beter dan de algemene sectorcijfers voor drukpersen die werden gepubliceerd door de VDMA (de vereniging van Duitse machinefabrikanten) en die een daling van 26,8% laten zien over dezelfde periode.

Het Sheetfed segment (vellenoffsetpersen en stansmachines) realiseerde in Q3 een robuuste order intake van 128,6 miljoen euro (Q3 2019: 132 miljoen euro). De order intake over de eerste drie kwartalen daalde met 9,9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is voornamelijk het gevolg van een lager aantal orders voor medium (Rapida 75 en 76) en half-formaat persen (Rapida 105 en 106).

De order intake voor het Digital & Web segment (digitaal rotatie, offsetrotatie, flexorotatie) was zeer bemoedigend in Q3: 34,1 miljoen euro ten opzichte van 18,1 miljoen euro in 2019. Dat is vooral het gevolg van de verkoopsuccessen met de RotaJET persen en HP-drukmachines. De eerste drie kwartalen kwam de order intake wel lager uit: 90,8 miljoen euro ten opzichte van 108 miljoen euro in 2019. Dat komt omdat er minder orders werden getekend voor offsetrotatiepersen en flexopersen voor de verpakkingsdruk.

In de eerste drie kwartalen van 2020 daalde het aantal nieuwe orders met 15,4% (712,8 miljoen euro ten opzichte van 843 miljoen euro in 2019). Dat is evenwel beter dan de algemene sectorcijfers voor drukpersen die werden gepubliceerd door de VDMA (de vereniging van Duitse machinefabrikanten) en die een daling van 26,8% laten zien over dezelfde periode.Het Sheetfed segment (vellenoffsetpersen en stansmachines) realiseerde in Q3 een robuuste order intake van 128,6 miljoen euro (Q3 2019: 132 miljoen euro). De order intake over de eerste drie kwartalen daalde met 9,9% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is voornamelijk het gevolg van een lager aantal orders voor medium (Rapida 75 en 76) en half-formaat persen (Rapida 105 en 106).De order intake voor het Digital & Web segment (digitaal rotatie, offsetrotatie, flexorotatie) was zeer bemoedigend in Q3: 34,1 miljoen euro ten opzichte van 18,1 miljoen euro in 2019. Dat is vooral het gevolg van de verkoopsuccessen met de RotaJET persen en HP-drukmachines. De eerste drie kwartalen kwam de order intake wel lager uit: 90,8 miljoen euro ten opzichte van 108 miljoen euro in 2019. Dat komt omdat er minder orders werden getekend voor offsetrotatiepersen en flexopersen voor de verpakkingsdruk.