De kleuren van de duurzaamheid, de kleuren 'zonder winstoogmerk', de modekleuren, de luxekleuren, ... Welke kleuren staan u daarbij voor de geest? Kloppen die associaties echter wel?

Het boek, een uitgave van GF Smith, is een voortzetting van 'The World's Favorite Colour', een internationaal onderzoek dat in 2017 samen met de universiteit van Sussex uitgevoerd werd. De opdracht toen: de meest geliefde kleur ter wereld achterhalen. Die kleur, een blauwgroen dat Marrs Green gedoopt werd, is ondertussen de 51e kleur in het gamma Colorplan geworden.

In 2017 stelden de onderzoekers op het internet de vraag wat de meest geliefde kleur ter wereld was. Die aanpak stelde hen in staat om de sociaal-demografische gegevens (leeftijd, geslacht, land) van 27.000 internetgebruikers te verzamelen. GF Smith heeft van die gegevensbank gebruik gemaakt om verder te graven. Wat zijn de kleurvoorkeuren volgens geslacht, leeftijd en cultuur? Welke kleuren worden geassocieerd met innovatie, gastronomie, duurzaamheid, emoties, ...? Welk rood valt over de hele wereld het best in de smaak? Al die informatie wordt, in geuren en kleuren, onthuld in de 170 pagina's van het rapport van GF Smith. Om de resultaten te illustreren, werden de kleuren in het rapport in CMYK gedrukt, met vermelding van de RGB-kleurcodes. Het boek is te koop op de website van GF Smith of bij zijn Belgische distributeur Wibni.

De kleuren van de duurzaamheid, de kleuren 'zonder winstoogmerk', de modekleuren, de luxekleuren, ... Welke kleuren staan u daarbij voor de geest? Kloppen die associaties echter wel?Het boek, een uitgave van GF Smith, is een voortzetting van 'The World's Favorite Colour', een internationaal onderzoek dat in 2017 samen met de universiteit van Sussex uitgevoerd werd. De opdracht toen: de meest geliefde kleur ter wereld achterhalen. Die kleur, een blauwgroen dat Marrs Green gedoopt werd, is ondertussen de 51e kleur in het gamma Colorplan geworden.In 2017 stelden de onderzoekers op het internet de vraag wat de meest geliefde kleur ter wereld was. Die aanpak stelde hen in staat om de sociaal-demografische gegevens (leeftijd, geslacht, land) van 27.000 internetgebruikers te verzamelen. GF Smith heeft van die gegevensbank gebruik gemaakt om verder te graven. Wat zijn de kleurvoorkeuren volgens geslacht, leeftijd en cultuur? Welke kleuren worden geassocieerd met innovatie, gastronomie, duurzaamheid, emoties, ...? Welk rood valt over de hele wereld het best in de smaak? Al die informatie wordt, in geuren en kleuren, onthuld in de 170 pagina's van het rapport van GF Smith. Om de resultaten te illustreren, werden de kleuren in het rapport in CMYK gedrukt, met vermelding van de RGB-kleurcodes. Het boek is te koop op de website van GF Smith of bij zijn Belgische distributeur Wibni.