"De fotoboekmarkt '" zegt Christoph Thomas, de voorzitter van de Duitse fotoindustrie-vereniging, "boomt al jaren en het einde van de hoogconjunctuur is nog lang niet in zicht." Steeds meer gebruikers ontdekken het zelf samengestelde fotoboek en bestellen niet alleen in de periode van kerstmis. Extra groei wordt gegarandeerd door de fotoboek-apps die door steeds meer producenten worden aangeboden. Daarmee wordt het maken van fotoboeken op de smartphone of de tablet kinderspel.

Fotoboeken zijn hoog innovatief en gaan met hun tijd mee, is de vereniging van mening. Er kunnen nu ook video-opnames worden geïntegreerd. De zogenaamde fotojaarboeken met beeldindrukken van een gans jaar, kennen steeds meer succes.

Volgens Christoph Thomas is er nog veel groeipotentieel voor het fotoboek omdat het product nog niet bij iedereen bekend is. "Zelfs wanneer producenten met grote reclameacties voor het fotoboek uitpakken, is het nog lang niet zo dat alle consumenten er kennis van hebben." De vereniging zegt ook dat met 2000 fotoclicks per seconde, er nog nooit zoveel gefotografeerd werd in Duitsland. Fotoliefhebbers zijn er intussen achter dat enkel beelden die "bevrijd" werden van de harde schijf, de belevenissen levendig houden. En dat fotoboeken een verslavend product zijn, blijkt uit het feit dat wie eenmaal een boek bestelt dat ook in de toekomst doet.

"De fotoboekmarkt '" zegt Christoph Thomas, de voorzitter van de Duitse fotoindustrie-vereniging, "boomt al jaren en het einde van de hoogconjunctuur is nog lang niet in zicht." Steeds meer gebruikers ontdekken het zelf samengestelde fotoboek en bestellen niet alleen in de periode van kerstmis. Extra groei wordt gegarandeerd door de fotoboek-apps die door steeds meer producenten worden aangeboden. Daarmee wordt het maken van fotoboeken op de smartphone of de tablet kinderspel.Fotoboeken zijn hoog innovatief en gaan met hun tijd mee, is de vereniging van mening. Er kunnen nu ook video-opnames worden geïntegreerd. De zogenaamde fotojaarboeken met beeldindrukken van een gans jaar, kennen steeds meer succes.Volgens Christoph Thomas is er nog veel groeipotentieel voor het fotoboek omdat het product nog niet bij iedereen bekend is. "Zelfs wanneer producenten met grote reclameacties voor het fotoboek uitpakken, is het nog lang niet zo dat alle consumenten er kennis van hebben." De vereniging zegt ook dat met 2000 fotoclicks per seconde, er nog nooit zoveel gefotografeerd werd in Duitsland. Fotoliefhebbers zijn er intussen achter dat enkel beelden die "bevrijd" werden van de harde schijf, de belevenissen levendig houden. En dat fotoboeken een verslavend product zijn, blijkt uit het feit dat wie eenmaal een boek bestelt dat ook in de toekomst doet.