De circa 200 exposanten hebben met hun prachtige stands van de expo in de evenementenhal in Gorinchem (26 tot en met 28 maart) een erg mooie en inspirerende editie gemaakt. Beursorganisator Easyfairs promootte in zijn reclame de expo met de slogan 'De toekomst van de grafimedia en visuele communicatie'. Maar het waren toch vooral de aanbieders van visuele communicatie (de print &sign-branche, het digitaal grootformaat) die in Gorinchem de meeste plaats opeisten.

De grafimediabranche werd op de beursvloer dan weer opvallend vertegenwoordigd door reeds bekende en nieuwe online leveranciers van drukwerk. Ze streden om de aandacht van de bezoekers met mooie en originele stands, proactieve en vriendelijke standbemanning, het aanbieden van een heerlijk kopje koffie klaargemaakt door ingehuurde baristas en het uitdelen van marketinggadgets. Ook voor de print&signbranche presenteerden zich nieuwe online leveranciers.

Grafimediabedrijven die jongeren van de Generatie Z (de digitale generatie, geboren tussen 1995 en 2005) willen overtuigen drukwerk te bestellen via hun webshop, zullen hun IT-huishouding op orde moeten hebben voor alle mogelijke maar vooral ook voor mobiele dragers. Dat is alvast een van de conclusies van een bezoek aan de Sign & Print Expo 2019. "Voor de smartphone er was, konden weinig mensen zich inbeelden dat foto's nemen, deelnemen aan sociale media en zelfs eten of vervoer bestellen via de telefoon zou gaan," staat in een artikel in collega-tijdschrift Trends te lezen. Die evolutie zal zich ook tenminste al voor het raadplegen van het drukwerkaanbod van print-leveranciers voltrekken.

De circa 200 exposanten hebben met hun prachtige stands van de expo in de evenementenhal in Gorinchem (26 tot en met 28 maart) een erg mooie en inspirerende editie gemaakt. Beursorganisator Easyfairs promootte in zijn reclame de expo met de slogan 'De toekomst van de grafimedia en visuele communicatie'. Maar het waren toch vooral de aanbieders van visuele communicatie (de print &sign-branche, het digitaal grootformaat) die in Gorinchem de meeste plaats opeisten.De grafimediabranche werd op de beursvloer dan weer opvallend vertegenwoordigd door reeds bekende en nieuwe online leveranciers van drukwerk. Ze streden om de aandacht van de bezoekers met mooie en originele stands, proactieve en vriendelijke standbemanning, het aanbieden van een heerlijk kopje koffie klaargemaakt door ingehuurde baristas en het uitdelen van marketinggadgets. Ook voor de print&signbranche presenteerden zich nieuwe online leveranciers.Grafimediabedrijven die jongeren van de Generatie Z (de digitale generatie, geboren tussen 1995 en 2005) willen overtuigen drukwerk te bestellen via hun webshop, zullen hun IT-huishouding op orde moeten hebben voor alle mogelijke maar vooral ook voor mobiele dragers. Dat is alvast een van de conclusies van een bezoek aan de Sign & Print Expo 2019. "Voor de smartphone er was, konden weinig mensen zich inbeelden dat foto's nemen, deelnemen aan sociale media en zelfs eten of vervoer bestellen via de telefoon zou gaan," staat in een artikel in collega-tijdschrift Trends te lezen. Die evolutie zal zich ook tenminste al voor het raadplegen van het drukwerkaanbod van print-leveranciers voltrekken.