Vorige week kregen enkele hulpverleners-ambulanciers een nieuwe 'slimme' badge om uit te testen. De nieuwe badges hebben een foto en een hologram en beschikken over cryptografische bescherming via een RFID-chip (radiofrequentie-identificatie). Bij verlies, diefstal of schorsing kan de badge onmiddellijk worden geblokkeerd.

Project in testfase

Het project zit nog in een testfase en kwam tot stand dankzij de medewerking van het Rode Kruis, de ambulancediensten Life-Care, 112 Hageland en hulpverleningszone Zuid-West Limburg. Na evaluatie van de nieuwe badge bij de ambulancediensten, zal het slimme pasje worden ingezet bij ziekenhuisdiensten en andere actoren betrokken bij urgente medische hulp.

Motor van de groep

De nieuwe badges zijn in opdracht van de FOD Volksgezondheid uitgedokterd door Dioss Smart Solutions in Wetteren, een onderdeel van de groep Dioss die ook actief is op het vlak van print solutions (voor in- en outdoor promotiemateriaal) en card solutions (fysieke kaarten).

"Smart Solutions wordt met voorsprong de motor van de groep", zegt CEO Guy Lauwers in De Tijd. Smart Solutions is volgens de zakenkrant goed voor zo'n 4 miljoen euro omzet op een groepsomzet van 13 miljoen euro.

Vorige week kregen enkele hulpverleners-ambulanciers een nieuwe 'slimme' badge om uit te testen. De nieuwe badges hebben een foto en een hologram en beschikken over cryptografische bescherming via een RFID-chip (radiofrequentie-identificatie). Bij verlies, diefstal of schorsing kan de badge onmiddellijk worden geblokkeerd.Het project zit nog in een testfase en kwam tot stand dankzij de medewerking van het Rode Kruis, de ambulancediensten Life-Care, 112 Hageland en hulpverleningszone Zuid-West Limburg. Na evaluatie van de nieuwe badge bij de ambulancediensten, zal het slimme pasje worden ingezet bij ziekenhuisdiensten en andere actoren betrokken bij urgente medische hulp.De nieuwe badges zijn in opdracht van de FOD Volksgezondheid uitgedokterd door Dioss Smart Solutions in Wetteren, een onderdeel van de groep Dioss die ook actief is op het vlak van print solutions (voor in- en outdoor promotiemateriaal) en card solutions (fysieke kaarten)."Smart Solutions wordt met voorsprong de motor van de groep", zegt CEO Guy Lauwers in De Tijd. Smart Solutions is volgens de zakenkrant goed voor zo'n 4 miljoen euro omzet op een groepsomzet van 13 miljoen euro.