Erik Roddenhof, de CEO van DPG Media Nederland, is 'heel blij' met de voorgenomen overname: "Dit is een belangrijke versterking van onze onderneming, die noodzakelijk is in deze steeds verder digitaliserende wereld." Hij hoopt dat de overname 'tot mooie nieuwe digitale producten gaat leiden', maar zegt tevens: "Vanzelfsprekend zetten we het succes van de gedrukte magazines voort."

Ook een aantal Belgische titels, zoals Feeling Wonen en Gaël Maison, behoren tot het Sanoma-portfolio dat nu naar DPG Media gaat. Vorig jaar nam Roularta al de Belgische 'vrouwenbladen' over van Sanoma, waaronder Libelle en Flair.

Verder zit nog het online nieuwsplatform NU.nl, met maandelijks 8 miljoen bezoekers, in het door DPG ingelijfde pakket. Roddenhof: "De combinatie met onze eigen nieuwsmedia geeft ons de slagkracht om te groeien ten opzichte van de globale digitale spelers Google en Facebook."

DPG Media is, onder leiding van CEO Christian van Thillo, in België uitgever van kranten (waaronder Het Laatste Nieuws en De Morgen) en bladen (zoals Story en Humo). Ook radio (Qmusic) en televisie (VTM) behoren tot de activiteiten. In 2015 nam DPG de Nederlandse uitgeverij Wegener (regionale kranten en huis-aan-huisbladen) over, nadat het in 2009 al eigenaar werd van PCM, met kranten als De Volkskrant en Het Parool.

Van Thillo kondigde bij de naamsverandering van De Persgroep in september al 'een nieuwe fase' aan: "We moeten opschalen om de transitie naar de digitale wereld te kunnen bekostigen.

Erik Roddenhof, de CEO van DPG Media Nederland, is 'heel blij' met de voorgenomen overname: "Dit is een belangrijke versterking van onze onderneming, die noodzakelijk is in deze steeds verder digitaliserende wereld." Hij hoopt dat de overname 'tot mooie nieuwe digitale producten gaat leiden', maar zegt tevens: "Vanzelfsprekend zetten we het succes van de gedrukte magazines voort." Ook een aantal Belgische titels, zoals Feeling Wonen en Gaël Maison, behoren tot het Sanoma-portfolio dat nu naar DPG Media gaat. Vorig jaar nam Roularta al de Belgische 'vrouwenbladen' over van Sanoma, waaronder Libelle en Flair.Verder zit nog het online nieuwsplatform NU.nl, met maandelijks 8 miljoen bezoekers, in het door DPG ingelijfde pakket. Roddenhof: "De combinatie met onze eigen nieuwsmedia geeft ons de slagkracht om te groeien ten opzichte van de globale digitale spelers Google en Facebook."DPG Media is, onder leiding van CEO Christian van Thillo, in België uitgever van kranten (waaronder Het Laatste Nieuws en De Morgen) en bladen (zoals Story en Humo). Ook radio (Qmusic) en televisie (VTM) behoren tot de activiteiten. In 2015 nam DPG de Nederlandse uitgeverij Wegener (regionale kranten en huis-aan-huisbladen) over, nadat het in 2009 al eigenaar werd van PCM, met kranten als De Volkskrant en Het Parool. Van Thillo kondigde bij de naamsverandering van De Persgroep in september al 'een nieuwe fase' aan: "We moeten opschalen om de transitie naar de digitale wereld te kunnen bekostigen.