'We zijn uiteraard heel blij met deze erkenning', zegt Manu Lemeur, zaakvoerder van Drukkerij Bulckens/ZwartopWit. 'Alles wat er nu nog bij komt kan alleen maar extra zijn.'

Voka Kempen sleutelde dit jaar aan de format van de Prijs Ondernemen. 'De nadruk ligt vanaf dit jaar veel minder op de resultaten van de jongste jaren', zegt algemeen directeur Jan Hendrickx. 'We focussen op ondernemingen die al jarenlang onafgebroken bijdragen aan de welvaart en het welzijn van onze regio. Vaste waarden, bedrijven die op en top Kempens ondernemerschap uitstralen. Zo is één van de criteria bijvoorbeeld dat de onderneming al minstens twintig jaar onafgebroken actief moet zijn.' Ook wilde Voka Kempen de sterke regionale werking nog eens extra in de verf zetten. 'We investeren de jongste jaren zwaar in onze Lokale Ondernemingsnetwerken (LON's)', legt Hendrickx uit. 'Recent lanceerde we nog onze Voka-ambassadeurs, aanspreekpunten die dicht bij onze bedrijven staan. Ook met onze Prijs Ondernemen willen we het belang van de LON's nog extra onderstrepen. Daarom komt er uit elke LON een winnaar, zodat we uiteindelijk vijf bedrijven selecteren die meedingen naar de Prijs Ondernemen 2013.'

Switch

Voor Voka Kempen West (regio Grobbendonk, Herentals, Herenthout, Vorselaar) stelde het plaatselijke LON-bestuur een shortlist samen, waaruit de professionele jury Drukkerij Bulckens/ZwartopWit als winnaar weerhield. 'Drukkerij Bulckens/ZwartopWit is tot op de dag van vandaag een echt familiebedrijf', licht Frederick Jonckheere, voorzitter Voka Kempen West toe. 'Het bedrijf is meer dan 75 jaar geleden gestart door de grootvader van de huidige zaakvoerder. Het doorstond al heel wat economische stormen en moest omwille van de marktomstandigheden in de jaren '90 de switch maken van een uitgeverij naar een (online) drukkerij. Door deze verstandige keuze is het bedrijf vandaag kerngezond en kan het in een moeilijke markt elk jaar blijven groeien. Heel bewust doen ze dat niet te snel, om het hele bedrijf de kans te geven mee te groeien. Hun aanbod is innovatief en voor hun core business - het online drukwerk - zijn ze toonaangevend voor de sector. Het bedrijf telt intussen zestig medewerkers en het personeelsbestand is heel evenwichtig. 50/50 mannen en vrouwen, een aantal vijftig-plussers, maar ook heel wat schoolverlaters. Een mooie laureaat en een perfecte vertegenwoordiger voor Voka Kempen West in de eindstrijd.'

(bron: Voka Kempen)

'We zijn uiteraard heel blij met deze erkenning', zegt Manu Lemeur, zaakvoerder van Drukkerij Bulckens/ZwartopWit. 'Alles wat er nu nog bij komt kan alleen maar extra zijn.'Voka Kempen sleutelde dit jaar aan de format van de Prijs Ondernemen. 'De nadruk ligt vanaf dit jaar veel minder op de resultaten van de jongste jaren', zegt algemeen directeur Jan Hendrickx. 'We focussen op ondernemingen die al jarenlang onafgebroken bijdragen aan de welvaart en het welzijn van onze regio. Vaste waarden, bedrijven die op en top Kempens ondernemerschap uitstralen. Zo is één van de criteria bijvoorbeeld dat de onderneming al minstens twintig jaar onafgebroken actief moet zijn.' Ook wilde Voka Kempen de sterke regionale werking nog eens extra in de verf zetten. 'We investeren de jongste jaren zwaar in onze Lokale Ondernemingsnetwerken (LON's)', legt Hendrickx uit. 'Recent lanceerde we nog onze Voka-ambassadeurs, aanspreekpunten die dicht bij onze bedrijven staan. Ook met onze Prijs Ondernemen willen we het belang van de LON's nog extra onderstrepen. Daarom komt er uit elke LON een winnaar, zodat we uiteindelijk vijf bedrijven selecteren die meedingen naar de Prijs Ondernemen 2013.'SwitchVoor Voka Kempen West (regio Grobbendonk, Herentals, Herenthout, Vorselaar) stelde het plaatselijke LON-bestuur een shortlist samen, waaruit de professionele jury Drukkerij Bulckens/ZwartopWit als winnaar weerhield. 'Drukkerij Bulckens/ZwartopWit is tot op de dag van vandaag een echt familiebedrijf', licht Frederick Jonckheere, voorzitter Voka Kempen West toe. 'Het bedrijf is meer dan 75 jaar geleden gestart door de grootvader van de huidige zaakvoerder. Het doorstond al heel wat economische stormen en moest omwille van de marktomstandigheden in de jaren '90 de switch maken van een uitgeverij naar een (online) drukkerij. Door deze verstandige keuze is het bedrijf vandaag kerngezond en kan het in een moeilijke markt elk jaar blijven groeien. Heel bewust doen ze dat niet te snel, om het hele bedrijf de kans te geven mee te groeien. Hun aanbod is innovatief en voor hun core business - het online drukwerk - zijn ze toonaangevend voor de sector. Het bedrijf telt intussen zestig medewerkers en het personeelsbestand is heel evenwichtig. 50/50 mannen en vrouwen, een aantal vijftig-plussers, maar ook heel wat schoolverlaters. Een mooie laureaat en een perfecte vertegenwoordiger voor Voka Kempen West in de eindstrijd.'(bron: Voka Kempen)