"Op 31 december 2023 heb ik klokslag middernacht een belangrijke stap gezet", kondigt Pierre Delferrière, afgevaardigd bestuurder van Médiapub en Adminor, aan. Pierre Delferrière is met pensioen en de twee Nijvelse bedrijven die in 1998 door de voormalige coldsetrotatiedrukkerij Delferrière opgericht werden, worden voortgezet door Alexis Le Grand, de directeur van Fullteam, en zijn zus Aurélie. Daarvoor hebben ze twee nieuwe bedrijven opgericht, Média & Pub en G-Smart. Het nieuwe team van 35 medewerkers heeft zijn intrek genomen in het gebouw waar de voormalige bedrijven van Pierre Delferrière gehuisvest waren. "Zelf zal ik ze de nodige tijd ondersteunen om de continuïteit van de specifieke activiteit die we sinds 1983 in de sector van de huis-aan-huisbladen uitoefenen (als krantendrukker, nvdr), te garanderen", zegt Pierre Delferrière.

Médiapub is gespecialiseerd in het ontwerp en de distributie van folders en huis-aan-huisbladen, terwijl Adminor de administratie van de gemeentebelastingen die op zulke producten betaald moeten worden, verzorgt. Alle bladen die voor 31 december 2023 gedistribueerd werden, vallen nog onder het beheer van Pierre Delferrière. Vanaf 1 januari 2024 staan de nieuwe bedrijven van Fullteam daarvoor in. Het drukwerk zal aan Belgische, Franse of Duitse rotatiedrukkerijen uitbesteed worden.

In de loop der jaren heeft Pierre Delferrière zijn verschillende printactiviteiten, die in de groep Media One Center gebundeld waren, van de hand gedaan. Zo waren er de grootformaatdrukker Picto Viva die door POP Solutions overgenomen is, en de 'Nouvelles Imprimeries Havaux' (vellendruk) die Bietlot overgekocht heeft. De coldsetrotatiepers (tabloidformaat) van de drukkerij Delferrière is in 2019 in een Noord-Afrikaans land aan een nieuw leven begonnen.

Folder Digital 3.0

Fullteam heeft een ruime ervaring in de productie van reclamefolders en digitale campagnes. Door Médiapub en Adminor over te nemen, kan Fullteam de digitale folder 3.0 bij de klanten introduceren.

Dankzij de ontwikkeling van de programmeertechnieken en de apps voor smartphones heeft de digitale folder 3.0 zich ontwikkeld tot een nieuw communicatiemiddel in de sector van de retail en de B2C-verkoop. Een voordeel van de digitale folder 3.0 is een 'responsieve' design die zich aan alle schermtypes aanpast (smartphone, tablet, pc ...). "Het is niet meer nodig om op het scherm van de smartphone in te zoomen", zegt Pierre Delferrière. "Hoe groter het scherm, hoe meer content en hoe meer producten zichtbaar zijn. De digitale folder 3.0 maakt het ook mogelijk om van op het toestel naar webshops van de adverteerders te gaan. Het is ook belangrijk om te onderstrepen dat Fullteam de digitale folder altijd op een campagne in papier laat steunen. Heel wat kopers baseren zich voor hun aankopen immers nog altijd heel sterk op de informatie op papier."

Alexis Le Grand, directeur van het Nijvelse communicatiebureau Fullteam.
"Op 31 december 2023 heb ik klokslag middernacht een belangrijke stap gezet", kondigt Pierre Delferrière, afgevaardigd bestuurder van Médiapub en Adminor, aan. Pierre Delferrière is met pensioen en de twee Nijvelse bedrijven die in 1998 door de voormalige coldsetrotatiedrukkerij Delferrière opgericht werden, worden voortgezet door Alexis Le Grand, de directeur van Fullteam, en zijn zus Aurélie. Daarvoor hebben ze twee nieuwe bedrijven opgericht, Média & Pub en G-Smart. Het nieuwe team van 35 medewerkers heeft zijn intrek genomen in het gebouw waar de voormalige bedrijven van Pierre Delferrière gehuisvest waren. "Zelf zal ik ze de nodige tijd ondersteunen om de continuïteit van de specifieke activiteit die we sinds 1983 in de sector van de huis-aan-huisbladen uitoefenen (als krantendrukker, nvdr), te garanderen", zegt Pierre Delferrière.Médiapub is gespecialiseerd in het ontwerp en de distributie van folders en huis-aan-huisbladen, terwijl Adminor de administratie van de gemeentebelastingen die op zulke producten betaald moeten worden, verzorgt. Alle bladen die voor 31 december 2023 gedistribueerd werden, vallen nog onder het beheer van Pierre Delferrière. Vanaf 1 januari 2024 staan de nieuwe bedrijven van Fullteam daarvoor in. Het drukwerk zal aan Belgische, Franse of Duitse rotatiedrukkerijen uitbesteed worden.In de loop der jaren heeft Pierre Delferrière zijn verschillende printactiviteiten, die in de groep Media One Center gebundeld waren, van de hand gedaan. Zo waren er de grootformaatdrukker Picto Viva die door POP Solutions overgenomen is, en de 'Nouvelles Imprimeries Havaux' (vellendruk) die Bietlot overgekocht heeft. De coldsetrotatiepers (tabloidformaat) van de drukkerij Delferrière is in 2019 in een Noord-Afrikaans land aan een nieuw leven begonnen.Fullteam heeft een ruime ervaring in de productie van reclamefolders en digitale campagnes. Door Médiapub en Adminor over te nemen, kan Fullteam de digitale folder 3.0 bij de klanten introduceren.Dankzij de ontwikkeling van de programmeertechnieken en de apps voor smartphones heeft de digitale folder 3.0 zich ontwikkeld tot een nieuw communicatiemiddel in de sector van de retail en de B2C-verkoop. Een voordeel van de digitale folder 3.0 is een 'responsieve' design die zich aan alle schermtypes aanpast (smartphone, tablet, pc ...). "Het is niet meer nodig om op het scherm van de smartphone in te zoomen", zegt Pierre Delferrière. "Hoe groter het scherm, hoe meer content en hoe meer producten zichtbaar zijn. De digitale folder 3.0 maakt het ook mogelijk om van op het toestel naar webshops van de adverteerders te gaan. Het is ook belangrijk om te onderstrepen dat Fullteam de digitale folder altijd op een campagne in papier laat steunen. Heel wat kopers baseren zich voor hun aankopen immers nog altijd heel sterk op de informatie op papier."