Het gaat om de eerste louter commercieel aan de man gebrachte pers van dit type. In Duitsland staan bijvoorbeeld nog twee vijfkleuren + lak Anicolor-persen, maar dat waren eerst beta-installaties bij die drukkerijen. Voor Reclameland betekent dit een investering van meer dan 1 miljoen euro.

Heidelberg persen met Anicolor-inktwerken worden ingezet voor de kostenefficiënte productie van zelfs de kleinste oplagen. De fabrikant vermeldt tot 90 % minder inschiet bij het opstarten en tot 40 % kortere insteltijden. Dat zorgt bij kleine oplagen van 1000 stuks voor heel wat minder papierverspilling ten opzichte van conventionele offsetpersen. De pers doet ongeveer 5 minuten over een wascyclus en het wisselen van offsetplaten.

Reclameland is een 'internetdrukker' die online drukwerk verkoopt via zijn website. De drukkerij is in 2008 begonnen en kent inmiddels 40 medewerkers, ruim 50.000 klanten en dagelijks zo'n 500 drukwerkopdrachten. Door de grote orderstroom kunnen drukwerkopdrachten gebundeld worden, zo worden er straks dagelijks 75 verschillende visitekaartjes tegelijk op 1 vel gedrukt.

Momenteel heeft drukkerij Reclameland al een kleinere versie van de Anicolor drukpers in gebruik.