In 2014 behaalden deze twee websites samen een omzet van zo'n 8 miljoen euro. Reclameland neemt deze Nederlandse en Belgische sites over van het beursgenoteerde Grafenia uit Engeland.

Bij Drukland en Flyerzone zijn in totaal 25 kantoormedewerkers werkzaam. Directeur Wouter Haan: "In tegenstelling tot Reclameland produceren Drukland en Flyerzone het drukwerk niet zelf, maar kopen dit in. Dat gebeurde onder andere in Engeland. Reclameland heeft juist een eigen productiefaciliteit waar het drukwerk wordt geproduceerd. Van deze productiehal in Nederland gaan Drukland en Flyerzone ook gebruik maken.

De klanten van alle sites profiteren van de overname. "We kunnen door het hogere volume nu nog meer papiersoorten aanbieden. En juist omdat we meer papier inkopen, kunnen we lagere prijzen drukwerk bieden. Daarnaast is er naast standaard drukwerk veel meer mogelijk, omdat wij alles in eigen huis produceren. Bovendien halen we met de overname extra gekwalificeerde mensen in huis. Alle betrokken partijen worden er beter van."

Voor de huidige 55 medewerkers van Reclameland verandert er niets. "Met dit team blijven we onze klanten de beste service en kwaliteit drukwerk bieden. Nu we ook voor de klanten van Drukland en Flyerzone gaan produceren, krijgen we het natuurlijk drukker en daarom zijn we al bezig met het werven van productiemedewerkers. Ik verwacht dat er eind 2016 in totaal zo'n 100 medewerkers werkzaam zijn bij alle sites."

Een logisch gevolg van een hogere productiecapaciteit en meer werknemers, is dat het pand in Roden te klein wordt. "Het is nu al passen en meten, dus we zijn op zoek gegaan naar een nieuwe locatie. We hebben een geschikte vestiging gevonden in Groningen, in Westerbroek, die 3 keer zo groot is als ons huidige pand. Rond maart gaan we hier naartoe verhuizen, zodat we ruimschoots aan de klantvraag kunnen voldoen." Naast Reclameland, Flyerzone en Drukland, is Haan eigenaar van de Engelstalige online drukkerij Printdeal. Haan is op dit moment nog in onderhandeling over de verkoop van deze site.

Haan ziet voor de toekomst voldoende uitdagingen en kansen om de drie sites verder te ontwikkelen. "Nu al hebben klanten die in spoed iets voor 17.00 uur bestellen, het drukwerk de volgende dag in huis. We zijn 's avonds tot 22.00 uur bereikbaar en we hebben onlangs de avondcapaciteit verdubbeld."

Wouter Haan begon in 2008 met Reclameland. Samen met voormalig aandeelhouder Jeroen Dijk was er toen één medewerker en een stagiair werkzaam. Inmiddels telt de drukkerij 55 medewerkers en produceert Reclameland dagelijks zo'n 500 drukwerkopdrachten.

In 2014 behaalden deze twee websites samen een omzet van zo'n 8 miljoen euro. Reclameland neemt deze Nederlandse en Belgische sites over van het beursgenoteerde Grafenia uit Engeland.Bij Drukland en Flyerzone zijn in totaal 25 kantoormedewerkers werkzaam. Directeur Wouter Haan: "In tegenstelling tot Reclameland produceren Drukland en Flyerzone het drukwerk niet zelf, maar kopen dit in. Dat gebeurde onder andere in Engeland. Reclameland heeft juist een eigen productiefaciliteit waar het drukwerk wordt geproduceerd. Van deze productiehal in Nederland gaan Drukland en Flyerzone ook gebruik maken.De klanten van alle sites profiteren van de overname. "We kunnen door het hogere volume nu nog meer papiersoorten aanbieden. En juist omdat we meer papier inkopen, kunnen we lagere prijzen drukwerk bieden. Daarnaast is er naast standaard drukwerk veel meer mogelijk, omdat wij alles in eigen huis produceren. Bovendien halen we met de overname extra gekwalificeerde mensen in huis. Alle betrokken partijen worden er beter van."Voor de huidige 55 medewerkers van Reclameland verandert er niets. "Met dit team blijven we onze klanten de beste service en kwaliteit drukwerk bieden. Nu we ook voor de klanten van Drukland en Flyerzone gaan produceren, krijgen we het natuurlijk drukker en daarom zijn we al bezig met het werven van productiemedewerkers. Ik verwacht dat er eind 2016 in totaal zo'n 100 medewerkers werkzaam zijn bij alle sites."Een logisch gevolg van een hogere productiecapaciteit en meer werknemers, is dat het pand in Roden te klein wordt. "Het is nu al passen en meten, dus we zijn op zoek gegaan naar een nieuwe locatie. We hebben een geschikte vestiging gevonden in Groningen, in Westerbroek, die 3 keer zo groot is als ons huidige pand. Rond maart gaan we hier naartoe verhuizen, zodat we ruimschoots aan de klantvraag kunnen voldoen." Naast Reclameland, Flyerzone en Drukland, is Haan eigenaar van de Engelstalige online drukkerij Printdeal. Haan is op dit moment nog in onderhandeling over de verkoop van deze site.Haan ziet voor de toekomst voldoende uitdagingen en kansen om de drie sites verder te ontwikkelen. "Nu al hebben klanten die in spoed iets voor 17.00 uur bestellen, het drukwerk de volgende dag in huis. We zijn 's avonds tot 22.00 uur bereikbaar en we hebben onlangs de avondcapaciteit verdubbeld."Wouter Haan begon in 2008 met Reclameland. Samen met voormalig aandeelhouder Jeroen Dijk was er toen één medewerker en een stagiair werkzaam. Inmiddels telt de drukkerij 55 medewerkers en produceert Reclameland dagelijks zo'n 500 drukwerkopdrachten.