In 2023 leverde de Nederlandse online drukkerij Simian 180 miljoen producten af, zowel voor zakelijke als particuliere klanten. Het bedrijf boekte een omzet van 28 miljoen euro, een stijging tegenover 2022 toen de omzet op bijna 27 miljoen euro uitkwam. "Dat die omzet hoger is dan het jaar voordien is opmerkelijk, gezien de dalende vraag naar drukwerk in de gehele sector", stelt het bedrijf in een persmededeling.

Double digit groei

Vooral de Belgische divisie van Simian deed het met een omzet van bijna 7 miljoen euro goed. "Dankzij de meer dan 65.000 bestellingen - een stijging van net geen 20 procent in vergelijking met 2022 - noteerde Drukland.be een omzetgroei van zo'n 22 procent", duidt de drukkerijgroep. Wouter Haan, de CEO van de groep, verwacht dat Drukland.be zijn positie in de Belgische markt nog kan versterken.

"Er zijn verkiezingen, waardoor een verder 'double digit' groei voor Drukland.be dit jaar realistisch is", duidt Wouter Haan. "Daarnaast ligt er voor ons nog veel potentieel in Frankrijk, waar we afgelopen jaar zijn gestart, en in 2024 belangrijke stappen willen zetten."

In 2023 leverde de Nederlandse online drukkerij Simian 180 miljoen producten af, zowel voor zakelijke als particuliere klanten. Het bedrijf boekte een omzet van 28 miljoen euro, een stijging tegenover 2022 toen de omzet op bijna 27 miljoen euro uitkwam. "Dat die omzet hoger is dan het jaar voordien is opmerkelijk, gezien de dalende vraag naar drukwerk in de gehele sector", stelt het bedrijf in een persmededeling.Vooral de Belgische divisie van Simian deed het met een omzet van bijna 7 miljoen euro goed. "Dankzij de meer dan 65.000 bestellingen - een stijging van net geen 20 procent in vergelijking met 2022 - noteerde Drukland.be een omzetgroei van zo'n 22 procent", duidt de drukkerijgroep. Wouter Haan, de CEO van de groep, verwacht dat Drukland.be zijn positie in de Belgische markt nog kan versterken."Er zijn verkiezingen, waardoor een verder 'double digit' groei voor Drukland.be dit jaar realistisch is", duidt Wouter Haan. "Daarnaast ligt er voor ons nog veel potentieel in Frankrijk, waar we afgelopen jaar zijn gestart, en in 2024 belangrijke stappen willen zetten."