Drukland.be, een onderdeel van de Nederlandse online drukkerij Simian, lanceerde vorige week de Franstalige website fr.drukland.be. Tegen eind dit jaar wil Wouter Haan, de CEO van Simian, zo'n 30.000 Franstalige bedrijven en consumenten overtuigen om hun drukwerk via zijn platform te bestellen.

Tweetalige klantendienst

"Onze ambities liggen hoog: we willen onze omzet in België op drie jaar tijd verdubbelen van 7,5 naar 15 miljoen euro", zegt Wouter Haan. "In Franstalig België willen we een derde van die omzet genereren. Op dit moment, anderhalf jaar na de opening van onze Belgische klantendienst draaien we hier al 8,5 miljoen euro omzet en werken we jaarlijks 60.000 bestellingen af."

De Belgische klantendienst van Drukland.be blijft vooralsnog in Brugge gevestigd. Van daaruit zal ook de Franstalige markt bediend worden. Momenteel werken er op de klantendienst zes personeelsleden, waarvan de helft tweetalig. Drukland.be wil op korte termijn nog minstens twee extra krachten aantrekken.

"We sluiten niet uit dat onze komst naar Wallonië het startpunt is om daarna ook de Franse markt te veroveren", stelt Wouter Haan.

Drukland.be, een onderdeel van de Nederlandse online drukkerij Simian, lanceerde vorige week de Franstalige website fr.drukland.be. Tegen eind dit jaar wil Wouter Haan, de CEO van Simian, zo'n 30.000 Franstalige bedrijven en consumenten overtuigen om hun drukwerk via zijn platform te bestellen."Onze ambities liggen hoog: we willen onze omzet in België op drie jaar tijd verdubbelen van 7,5 naar 15 miljoen euro", zegt Wouter Haan. "In Franstalig België willen we een derde van die omzet genereren. Op dit moment, anderhalf jaar na de opening van onze Belgische klantendienst draaien we hier al 8,5 miljoen euro omzet en werken we jaarlijks 60.000 bestellingen af."De Belgische klantendienst van Drukland.be blijft vooralsnog in Brugge gevestigd. Van daaruit zal ook de Franstalige markt bediend worden. Momenteel werken er op de klantendienst zes personeelsleden, waarvan de helft tweetalig. Drukland.be wil op korte termijn nog minstens twee extra krachten aantrekken."We sluiten niet uit dat onze komst naar Wallonië het startpunt is om daarna ook de Franse markt te veroveren", stelt Wouter Haan.