Wie diversificatie zegt, zegt investeren. Naast etiketten op papier (de zgn. wetglue labels) en kleine oplages zelfklevende etiketten op vel, verbreedt Drukservice Impressa het aanbod met geautomatiseerde machines voor de productie van zelfklevende labels op rol. Impressa koos voor een Truepress Jet L350UV+LM inkjetpers van de Japanse leverancier Screen.

Holografische effecten

Met deze 'low migration' UV-inkjetpers kan Impressa de markt van zelfklevende etiketten van kleine tot grote oplages bedienen. "Dit kan op een brede waaier aan substraten. De pers print met een groot kleurenbereik en dankzij de krachtige UV-droging en de 'low migration'-technologie kunnen we zowel de chemische markt als de voedingsmarkt aanspreken", zegt Tom Bongaerts, de CEO van Impressa.

Met de Refine Compact 2 afwerkingsstraat kan het eindproduct voorzien worden van all-over of spotlak, mat of glanzend laminaat, koudfolie verdeling of holografische effecten.

Gezocht: talent

Drukservice Impressa kiest hiermee naar eigen zeggen voor een oplossing die de trend naar meer flexibiliteit, kleinere oplages, lage voorraden en dus meer duurzaamheid mogelijk maakt. "Dat het een LM-machine betreft, kadert in het BRCS-certificaat dat Impressa al enkele jaren mag uitdragen om drukwerk te leveren voor voedselverpakkingen met indirect voedselcontact. 'Low migration' betekent dat er 99,99 procent UV-droging bekomen wordt en de labels dus veilig zijn voor gebruik in de voedingssector", duidt Bongaerts.

Voor de nieuwe business unit 'digitaal etiketten op rol' is Impressa nog op zoek naar bijkomend talent met ervaring, zowel op gebied van orderbegeleiding en klantenadvies als op operatorniveau aan de pers en/of in de afwerking. "Kandidaten kunnen zich melden", zegt Tom Bongaerts.

Familiebedrijf, vierde generatie

Drukservice Impressa, met wortels via Kempenland tot 1863 of via Sint-Norbertusdrukkerij zelfs tot 1789, is een vierde generatie familiebedrijf dat vandaag geleid wordt door Tom en Bart Bongaerts. "Waar het ruim anderhalve eeuw geleden begon als drukker-uitgever van het lokaal abonnementenblad 'Het Kempenland', werd er doorheen de tijd meer en meer commercieel drukwerk geproduceerd", stelt CEO Tom Bongaerts. De laatste decennia werd het aanbod uitgebreid met industrieel drukwerk. "Industrieel drukwerk zijn producten die deel gaan uitmaken van een eindproduct. Dit kunnen onder andere etiketten, verpakkingen en bijsluiters zijn. Het gaat om drukwerk dat veelal gecreëerd wordt in partnership met onze klanten waarbij kwaliteit, flexibiliteit en runability bij de klant doorslaggevend zijn." Met de stap naar zelfklevende etiketten op rol zijn ze er bij Impressa van overtuigd dat ze het familiebedrijf verder 'future proof' maken en klaarstomen voor de vijfde generatie en de verdere toekomst.

Wie diversificatie zegt, zegt investeren. Naast etiketten op papier (de zgn. wetglue labels) en kleine oplages zelfklevende etiketten op vel, verbreedt Drukservice Impressa het aanbod met geautomatiseerde machines voor de productie van zelfklevende labels op rol. Impressa koos voor een Truepress Jet L350UV+LM inkjetpers van de Japanse leverancier Screen.Met deze 'low migration' UV-inkjetpers kan Impressa de markt van zelfklevende etiketten van kleine tot grote oplages bedienen. "Dit kan op een brede waaier aan substraten. De pers print met een groot kleurenbereik en dankzij de krachtige UV-droging en de 'low migration'-technologie kunnen we zowel de chemische markt als de voedingsmarkt aanspreken", zegt Tom Bongaerts, de CEO van Impressa.Met de Refine Compact 2 afwerkingsstraat kan het eindproduct voorzien worden van all-over of spotlak, mat of glanzend laminaat, koudfolie verdeling of holografische effecten.Drukservice Impressa kiest hiermee naar eigen zeggen voor een oplossing die de trend naar meer flexibiliteit, kleinere oplages, lage voorraden en dus meer duurzaamheid mogelijk maakt. "Dat het een LM-machine betreft, kadert in het BRCS-certificaat dat Impressa al enkele jaren mag uitdragen om drukwerk te leveren voor voedselverpakkingen met indirect voedselcontact. 'Low migration' betekent dat er 99,99 procent UV-droging bekomen wordt en de labels dus veilig zijn voor gebruik in de voedingssector", duidt Bongaerts.Voor de nieuwe business unit 'digitaal etiketten op rol' is Impressa nog op zoek naar bijkomend talent met ervaring, zowel op gebied van orderbegeleiding en klantenadvies als op operatorniveau aan de pers en/of in de afwerking. "Kandidaten kunnen zich melden", zegt Tom Bongaerts.