Hij sprak van de 'comeback van print in al zijn diversiteit': "Na acht jaar van structurele veranderingen, zie je nu in alle hallen dat de meeste bedrijven hun huiswerk hebben gedaan en zich hebben aangepast aan de nieuwe marktomstandigheden." Hij was bovendien positief verrast door de hoeveelheid, de kwaliteit en het internationale karakter van de bezoekers. Drupa trok in 11 dagen zo'n 260.000 bezoekers; in 2012 waren dat er in 14 dagen tijd ruim 314.000. Dit jaar was 76 procent afkomstig van buiten Duitsland: 17 procent kwam uit Azië (met 5 procent uit India en 3 procent uit China).

Uit drupa-onderzoek blijkt dat 54 procent van de bezoekers met concrete investeringsplannen naar de beurs kwam: 29 procent plaatste ook daadwerkelijk een order, terwijl 30 procent voornemens is dat later alsnog te doen.

Hij sprak van de 'comeback van print in al zijn diversiteit': "Na acht jaar van structurele veranderingen, zie je nu in alle hallen dat de meeste bedrijven hun huiswerk hebben gedaan en zich hebben aangepast aan de nieuwe marktomstandigheden." Hij was bovendien positief verrast door de hoeveelheid, de kwaliteit en het internationale karakter van de bezoekers. Drupa trok in 11 dagen zo'n 260.000 bezoekers; in 2012 waren dat er in 14 dagen tijd ruim 314.000. Dit jaar was 76 procent afkomstig van buiten Duitsland: 17 procent kwam uit Azië (met 5 procent uit India en 3 procent uit China).Uit drupa-onderzoek blijkt dat 54 procent van de bezoekers met concrete investeringsplannen naar de beurs kwam: 29 procent plaatste ook daadwerkelijk een order, terwijl 30 procent voornemens is dat later alsnog te doen.