Drupa cube

De 'drupa cube' staat voor 'Thought Leadership' en zal ook in 2024 het centrale podium zijn voor content. Keynotes, expertpanels en workshops zorgen voor kennisoverdracht en interactie. Partner is het Britse bureau The Marketing Cloud dat bij de vorige edities al verantwoordelijk was voor de uitvoering van dit onderdeel van het programma.

Drupa dna

Het forum 'drupa dna' wil nieuwkomers in de industrie, jonge talenten, start-ups en gevestigde bedrijven met elkaar in contact brengen. Drupa dna biedt ruimte om te netwerken en geeft een voorproefje van de toekomstige technologieën die de toon zullen zetten voor de industrie. Zo is er ondermeer aandacht voor Additive Manufacturing, Artificial Intelligence, Business Intelligence, New Materials, Platform Economy, Predictive Maintenance, Printed Electronics, Remote Services, New Business Models en Process Design.

Touchpoint packaging

'Touchpoint packaging' (tpp) richt zich op verpakkingsoplossingen en laat merkeigenaren kennismaken met ontwerpers, materiaalleveranciers, printserviceproviders en converters. De betrokkenheid van studenten en jonge talenten zoals NABA, Nuova Accademia di Belle Arti (Milaan) in partnerprojecten met exposanten belooft slimme verpakkingsoplossingen te leveren voor vouwdozen, etiketten, flexibele verpakkingen en golfkarton. Verder komen vragen rond thema's als duurzaamheid of e-commerce aan bod. De deelnemende bedrijven vertegenwoordigen de volledige procesketen.

Het forum wordt geleid door de European Brand and Packaging Design Association (epda), Europa's vereniging van merk- en verpakkingsontwerpbureaus. MINTEL Germany, een innovatieve onderneming op het gebied van consumentenonderzoek, zal de contentpartner van dit project zijn en zal inzicht geven in consumententrends en hun impact op de industrie. Het tpp geniet de steun van het EHI Retail Institute Keulen als vertegenwoordiger van de detailhandel.

Touchpoint packaging (tpp) richt zich op verpakkingsoplossingen en laat merkeigenaren kennismaken met ontwerpers, materiaalleveranciers, printserviceproviders en converters.

Touchpoint textile

'Touchpoint-textile' brengt bedrijven samen en biedt ruimte voor sectoroverschrijdende samenwerking, nieuwe projecten en product- en productie-ideeën. In samenwerking met industriepartners zal DITF (Deutsche Institute für Textil- und Faserforschung Denkendorf) op Drupa een digitale microfabriek voor textiel opzetten. Projecten zoals de efficiënte, gepersonaliseerde productie van sportkleding en bovenkleding van duurzame materialen in één consistente digitale workflow of een creatieve wedstrijd voor jonge en opkomende ontwerpers staan hier op de agenda. Touchpoint textile wordt ondersteund door partners zoals Assyst, Brother, d.gen, de Albstadt-Sigmaringen universiteit, KURZ, Luxion (KeyShot), Mey, Mitwill, Multiplot, Vaude en Zünd.

Een andere partner die verantwoordelijk is voor het lezingenprogramma bij touchpoint textile is ESMA, de European association for printing manufacturers in screen and digital printing. Sprekers uit onderzoek, ontwikkeling en de industrie zullen vragen behandelen met betrekking tot print- en afwerkingstechnologieën, workflows, marktontwikkelingen of duurzaamheid. De focus ligt ook op trends en toepassingen die nieuwe mogelijkheden aanboren door het samenspel van digitaal printen en textieldruksubstraten.

Touchpoint sustainability

In 'touchpoint sustainability' staan de circulaire economie en duurzame printproductie centraal. Dit forum wordt verzorgd door de VDMA. Bezoekers kunnen best practices en innovatieve oplossingen verwachten rond het thema duurzaamheid: hoe kan het energie- en grondstoffenverbruik worden verminderd door gebruik te maken van geoptimaliseerde technieken in productieprocessen? Hoe worden materialen en drukinkten tot een minimum herleid? En hoe wordt de afwerking en veredeling milieuvriendelijk aangebracht?

De 'drupa cube' staat voor 'Thought Leadership' en zal ook in 2024 het centrale podium zijn voor content. Keynotes, expertpanels en workshops zorgen voor kennisoverdracht en interactie. Partner is het Britse bureau The Marketing Cloud dat bij de vorige edities al verantwoordelijk was voor de uitvoering van dit onderdeel van het programma.Het forum 'drupa dna' wil nieuwkomers in de industrie, jonge talenten, start-ups en gevestigde bedrijven met elkaar in contact brengen. Drupa dna biedt ruimte om te netwerken en geeft een voorproefje van de toekomstige technologieën die de toon zullen zetten voor de industrie. Zo is er ondermeer aandacht voor Additive Manufacturing, Artificial Intelligence, Business Intelligence, New Materials, Platform Economy, Predictive Maintenance, Printed Electronics, Remote Services, New Business Models en Process Design.'Touchpoint packaging' (tpp) richt zich op verpakkingsoplossingen en laat merkeigenaren kennismaken met ontwerpers, materiaalleveranciers, printserviceproviders en converters. De betrokkenheid van studenten en jonge talenten zoals NABA, Nuova Accademia di Belle Arti (Milaan) in partnerprojecten met exposanten belooft slimme verpakkingsoplossingen te leveren voor vouwdozen, etiketten, flexibele verpakkingen en golfkarton. Verder komen vragen rond thema's als duurzaamheid of e-commerce aan bod. De deelnemende bedrijven vertegenwoordigen de volledige procesketen.Het forum wordt geleid door de European Brand and Packaging Design Association (epda), Europa's vereniging van merk- en verpakkingsontwerpbureaus. MINTEL Germany, een innovatieve onderneming op het gebied van consumentenonderzoek, zal de contentpartner van dit project zijn en zal inzicht geven in consumententrends en hun impact op de industrie. Het tpp geniet de steun van het EHI Retail Institute Keulen als vertegenwoordiger van de detailhandel.'Touchpoint-textile' brengt bedrijven samen en biedt ruimte voor sectoroverschrijdende samenwerking, nieuwe projecten en product- en productie-ideeën. In samenwerking met industriepartners zal DITF (Deutsche Institute für Textil- und Faserforschung Denkendorf) op Drupa een digitale microfabriek voor textiel opzetten. Projecten zoals de efficiënte, gepersonaliseerde productie van sportkleding en bovenkleding van duurzame materialen in één consistente digitale workflow of een creatieve wedstrijd voor jonge en opkomende ontwerpers staan hier op de agenda. Touchpoint textile wordt ondersteund door partners zoals Assyst, Brother, d.gen, de Albstadt-Sigmaringen universiteit, KURZ, Luxion (KeyShot), Mey, Mitwill, Multiplot, Vaude en Zünd.Een andere partner die verantwoordelijk is voor het lezingenprogramma bij touchpoint textile is ESMA, de European association for printing manufacturers in screen and digital printing. Sprekers uit onderzoek, ontwikkeling en de industrie zullen vragen behandelen met betrekking tot print- en afwerkingstechnologieën, workflows, marktontwikkelingen of duurzaamheid. De focus ligt ook op trends en toepassingen die nieuwe mogelijkheden aanboren door het samenspel van digitaal printen en textieldruksubstraten.In 'touchpoint sustainability' staan de circulaire economie en duurzame printproductie centraal. Dit forum wordt verzorgd door de VDMA. Bezoekers kunnen best practices en innovatieve oplossingen verwachten rond het thema duurzaamheid: hoe kan het energie- en grondstoffenverbruik worden verminderd door gebruik te maken van geoptimaliseerde technieken in productieprocessen? Hoe worden materialen en drukinkten tot een minimum herleid? En hoe wordt de afwerking en veredeling milieuvriendelijk aangebracht?