"Drupa is de internationale ontmoetingsplek van de grafische sector en toont de innovaties en trends", onderstreept Erhard Wienkamp, de algemeen directeur van Messe Düsseldorf. "Hier zien we welke impact de overheersende trends, namelijk duurzaamheid en digitalisering, hebben op de processen, de producten, de businessmodellen en de toekomst van een sector die voortdurend evolueert".

Focus op de toekomst

Op Drupa komen de nieuwste technologieën in de hele waardeketen van de grafische sector aan bod, waarbij het accent op de toekomstige en intersectorale technologieën zal liggen. In die context eisen onderwerpen zoals circulaire economie, automatisering, druk/afwerking 4.0., kunstmatige intelligentie, platformeconomie en connectiviteit een centrale plaats op in het conferentieprogramma en in de speciale discussiefora.

De laatste 'live' Drupa dateert van 2016. Wegens de coronacrisis werd de editie 2020, die al naar april 2021 verschoven was, een volledig digitale versie. Volgens de organisator zal de volgende Drupa meer dan 1.800 exposanten en ongeveer 260.000 professionele bezoekers ontvangen.

Topman Koenig & Bauer wordt voorzitter van het Drupa-comité

Andreas Plesske, die sinds 2021 de CEO van Koenig & Bauer AG is, werd tot voorzitter van het Drupa-comité benoemd. Hij volgt Claus Bolza-Schünemann op, de voormalige topman van Koenig & Bauer AG, die het beurscomité sinds 2012 voorzat. "Ik ben verheugd dat ik in mijn nieuwe functie de toekomstige ontwikkeling en de internationale positie van Drupa mee vorm kan geven en zijn unieke karakter als de belangrijkste internationale beurs kan versterken", verklaarde Andreas Plesske.

De nieuwe voorzitter van het Drupa-comité is Andreas Plesske, sinds 2014 lid van de directieraad van Koenig & Bauer, en sinds 2021 CEO van die onderneming., Koenig & Bauer AG
De nieuwe voorzitter van het Drupa-comité is Andreas Plesske, sinds 2014 lid van de directieraad van Koenig & Bauer, en sinds 2021 CEO van die onderneming. © Koenig & Bauer AG
"Drupa is de internationale ontmoetingsplek van de grafische sector en toont de innovaties en trends", onderstreept Erhard Wienkamp, de algemeen directeur van Messe Düsseldorf. "Hier zien we welke impact de overheersende trends, namelijk duurzaamheid en digitalisering, hebben op de processen, de producten, de businessmodellen en de toekomst van een sector die voortdurend evolueert". Op Drupa komen de nieuwste technologieën in de hele waardeketen van de grafische sector aan bod, waarbij het accent op de toekomstige en intersectorale technologieën zal liggen. In die context eisen onderwerpen zoals circulaire economie, automatisering, druk/afwerking 4.0., kunstmatige intelligentie, platformeconomie en connectiviteit een centrale plaats op in het conferentieprogramma en in de speciale discussiefora.De laatste 'live' Drupa dateert van 2016. Wegens de coronacrisis werd de editie 2020, die al naar april 2021 verschoven was, een volledig digitale versie. Volgens de organisator zal de volgende Drupa meer dan 1.800 exposanten en ongeveer 260.000 professionele bezoekers ontvangen.