Met deze strategische stap verstevigt het Italiaanse Durst zijn positie in het domein van de digitale printtechnieken met inkten op waterbasis. Aleph werd in 2000 in Lurate Caccivio (Como) opgericht, het centrum van de Italiaanse textieldesign. In 20 jaar is Aleph uitgegroeid van een onderneming die software ontwierp en verbruiksgoederen voor textiel distribueerde, tot een onafhankelijke producent van innovatieve, digitale printmachines die gebruik maken van inkten op waterbasis. Het aanbod van Aleph omvat naast machines voor kleine en middelgrote oplagen ook snelle modellen die tot 1000 m²/u kunnen bedrukken. De belangrijkste doelmarkten van Aleph zijn textiel, decoratie, affichage en soepele signs.

Durst heeft Aleph overgenomen van Wise Equity, dat in 2017 een participatie genomen had, en van de drie oprichters van het bedrijf - Alessandro Manes, Roberto Manes en Roberto Temperini. Zij zullen in het bedrijf actief blijven. Vandaag boekt Aleph meer dan 60 procent van zijn omzet in het buitenland, in meer dan 20 landen. Aleph telt 32 medewerkers en boekte in 2022 een omzet van net geen 14 miljoen euro.

Strategische oriëntatie naar duurzame, digitale printoplossingen

Met deze strategische overname wil Durst de synergieën tussen de twee bedrijven optimaliseren door de wereldwijde aanwezigheid van Durst Group en haar groot bevoorradingsnetwerk te combineren met de expertise van Aleph in duurzame oplossingen voor de textiel- en decoratiedruk, zowel op het niveau van de machines als van de software.

"De expertise van Aleph in duurzame toepassingen met inkten op waterbasis, zijn software voor hoogwaardige textielprints en zijn creatieve oplossingen voor het drukken van affiches passen perfect in onze visie om de technologische grenzen van de digitale druk te verleggen. Samen zullen we onze positie op de markt verstevigen, ons productgamma uitbreiden en toegevoegde waarde creëren voor onze klanten", verklaarde Christoph Gamper, de CEO en mede-eigenaar van Durst Group.

"Onze gemeenschappelijke passie voor technologische innovatie, voor het streven naar uitmuntendheid en voor een echt duurzame ontwikkeling tekent de lijnen voor deze samenwerking uit. Samen kunnen we significante vooruitgang boeken in de digitale textieldruk en in de binnen- en buitendecoratie", zegt Alessandro Manes, de CEO van Aleph.

Met deze strategische stap verstevigt het Italiaanse Durst zijn positie in het domein van de digitale printtechnieken met inkten op waterbasis. Aleph werd in 2000 in Lurate Caccivio (Como) opgericht, het centrum van de Italiaanse textieldesign. In 20 jaar is Aleph uitgegroeid van een onderneming die software ontwierp en verbruiksgoederen voor textiel distribueerde, tot een onafhankelijke producent van innovatieve, digitale printmachines die gebruik maken van inkten op waterbasis. Het aanbod van Aleph omvat naast machines voor kleine en middelgrote oplagen ook snelle modellen die tot 1000 m²/u kunnen bedrukken. De belangrijkste doelmarkten van Aleph zijn textiel, decoratie, affichage en soepele signs.Durst heeft Aleph overgenomen van Wise Equity, dat in 2017 een participatie genomen had, en van de drie oprichters van het bedrijf - Alessandro Manes, Roberto Manes en Roberto Temperini. Zij zullen in het bedrijf actief blijven. Vandaag boekt Aleph meer dan 60 procent van zijn omzet in het buitenland, in meer dan 20 landen. Aleph telt 32 medewerkers en boekte in 2022 een omzet van net geen 14 miljoen euro.Met deze strategische overname wil Durst de synergieën tussen de twee bedrijven optimaliseren door de wereldwijde aanwezigheid van Durst Group en haar groot bevoorradingsnetwerk te combineren met de expertise van Aleph in duurzame oplossingen voor de textiel- en decoratiedruk, zowel op het niveau van de machines als van de software."De expertise van Aleph in duurzame toepassingen met inkten op waterbasis, zijn software voor hoogwaardige textielprints en zijn creatieve oplossingen voor het drukken van affiches passen perfect in onze visie om de technologische grenzen van de digitale druk te verleggen. Samen zullen we onze positie op de markt verstevigen, ons productgamma uitbreiden en toegevoegde waarde creëren voor onze klanten", verklaarde Christoph Gamper, de CEO en mede-eigenaar van Durst Group."Onze gemeenschappelijke passie voor technologische innovatie, voor het streven naar uitmuntendheid en voor een echt duurzame ontwikkeling tekent de lijnen voor deze samenwerking uit. Samen kunnen we significante vooruitgang boeken in de digitale textieldruk en in de binnen- en buitendecoratie", zegt Alessandro Manes, de CEO van Aleph.