PLD - Packaging of Premium & Luxury Drinks - is een nieuw evenement waarin verpakkingsoplossingen voor likeuren, schuimwijnen, wijnen, bieren en niet-alcoholische luxedrankjes centraal staan. Het evenement wil een unieke ontmoetingplaats zijn waar verpakkingsontwerpers, designers en producenten van innovatieve luxedrankjes elkaar kunnen inspireren.

De eerste editie van PLD loopt parallel met de editie 2020 van ADF&PCD in Paris Expo, Porte de Versailles, op 29 en 30 januari. De beurs ADF&PCS is gewijd aan het ontwerp en de ontwikkeling van verpakkingen voor parfums, cosmetica, aerosolen en bijhorende verspreidingssystemen. Dit jaar (2019) ontvangt de beurs 600 exposanten en 8000 bezoekers uit de hele wereld.

Volgens EasyFairs is de markt van verpakkingen voor luxedrankjes goed voor 4 miljard dollar. De beurs wordt een ontmoetingsplatform voor invloedrijke en innoverende leveranciers, ontwerpers en technische experts op het vlak van premium en luxedranken. En die ontmoetingen moeten hen in staat stellen om de technische en artistieke grenzen bij de realisatie van hun projecten te verleggen. Volgens EasyFairs zal PLD ook het ideale forum voor leveranciers zijn om leads te genereren en om de recentste verpakkingsoplossingen aan de belangrijkste kopers en ontwerpers op de markt voor te stellen.