The Factory Brussels groepeert in één vestiging in Jette het communicatie- en designbureau Megaluna en de drukkerij Arte-Print. "Door ons aanbod te diversifiëren en print als een deel van het geheel aan te bieden, zien we zeker een toekomst voor het drukwerk," legt Guido Geraerts uit, CEO van de groep. "De voorbije jaren hebben we veel geïnvesteerd in creativiteit en online dienstverlening. We bieden bijvoorbeeld een online brand management tool aan, wat door onze klanten erg gesmaakt wordt."

Dit jaar wordt er drie miljoen euro in de drukkerij geïnvesteerd. Meer bepaald in een nieuwe 10-kleuren Heidelberg Speedmaster (72 x 105 cm), een Prinect prepress-workflow met Signa Station (impositie), een Stahl vouwmachine en een rilmachine Morgana.

De nieuwe pers die volgende maand geïnstalleerd wordt, zal in juni in gebruik genomen worden. Ze krijgt een plaats naast een andere pers van hetzelfde formaat (5 kleuren + vernis) en een vijfkleurenpers van het B3-formaat.

De nieuwe Speedmaster vervangt een tienkleurenpers uit 2005, maar biedt dankzij de online inktregeling en de gelijktijdige wisseling van platen een grotere productiecapaciteit. "Onze nieuwe drukpers kan 35 miljoen recto verso A4-pagina's per maand drukken," aldus Guido Geraerts. "Toch is het niet onze bedoeling om die volumes te bereiken. Met deze hoogtechnologische machines, die voor een grote capaciteitsuitbreiding zorgen, willen we in de toekomst nog sneller en flexibeler inspelen op de vraag van onze klanten. Daarnaast zullen we ook kleinere oplagen tegen voordelige tarieven kunnen drukken."

The Factory Brussels, dat in 1964 opgericht werd, telt op het ogenblik een vijftigtal medewerkers. De drukactiviteiten zijn goed voor een omzet van ongeveer 8 miljoen euro per jaar.

The Factory Brussels groepeert in één vestiging in Jette het communicatie- en designbureau Megaluna en de drukkerij Arte-Print. "Door ons aanbod te diversifiëren en print als een deel van het geheel aan te bieden, zien we zeker een toekomst voor het drukwerk," legt Guido Geraerts uit, CEO van de groep. "De voorbije jaren hebben we veel geïnvesteerd in creativiteit en online dienstverlening. We bieden bijvoorbeeld een online brand management tool aan, wat door onze klanten erg gesmaakt wordt."Dit jaar wordt er drie miljoen euro in de drukkerij geïnvesteerd. Meer bepaald in een nieuwe 10-kleuren Heidelberg Speedmaster (72 x 105 cm), een Prinect prepress-workflow met Signa Station (impositie), een Stahl vouwmachine en een rilmachine Morgana.De nieuwe pers die volgende maand geïnstalleerd wordt, zal in juni in gebruik genomen worden. Ze krijgt een plaats naast een andere pers van hetzelfde formaat (5 kleuren + vernis) en een vijfkleurenpers van het B3-formaat. De nieuwe Speedmaster vervangt een tienkleurenpers uit 2005, maar biedt dankzij de online inktregeling en de gelijktijdige wisseling van platen een grotere productiecapaciteit. "Onze nieuwe drukpers kan 35 miljoen recto verso A4-pagina's per maand drukken," aldus Guido Geraerts. "Toch is het niet onze bedoeling om die volumes te bereiken. Met deze hoogtechnologische machines, die voor een grote capaciteitsuitbreiding zorgen, willen we in de toekomst nog sneller en flexibeler inspelen op de vraag van onze klanten. Daarnaast zullen we ook kleinere oplagen tegen voordelige tarieven kunnen drukken."The Factory Brussels, dat in 1964 opgericht werd, telt op het ogenblik een vijftigtal medewerkers. De drukactiviteiten zijn goed voor een omzet van ongeveer 8 miljoen euro per jaar.