Het reclamedoek van 5.265 m² dat het Edificio España op de Plaza España in Madrid bedekte, stelde het wereldrecord voor de grootste affiche met 241,93 m² scherper (in dit geval groter). De vorige recordhouder was een affiche van LG Electronics en JCDecaux ATA die in september 2014 in Saoedi-Arabië opgehangen werd.

Om het enorme doek dat twee ton woog en 470 vensters van het Edificio España bedekte, op te hangen waren er 600 verankeringspunten nodig.

De foto- en productiestudio Garrigosa, dat de opdracht voor de affiche gekregen had, heeft 65 uur gewerkt om op basis van 50 foto's het affichebeeld samen te stellen. In een video van Ford España kunnen we zien hoe de affiche in negen segmenten gedrukt werd op een Efi Vutek GS5500LXr Pro met een breedte van 5 meter. In totaal was er 30 liter inkt nodig.

Zeven technici hebben twee dagen lang gewerkt om het doek op te hangen. Het resultaat: een enorme affiche van 135 meter breed en 54 meter hoog en met een oppervlakte van 5.265 m² (het beeld van de auto zelf was ongeveer 35 meter groot). Een officiële vertegenwoordiger van 'Guinness World Records' is vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Madrid gevlogen om het record van de autoconstructeur te controleren.

De campagne liep op 28 februari laatstleden af. Ford heeft de enorme affiche aan de Fondation Apascovi geschonken die mensen met een beperking aan werk wil helpen. De medewerkers van de stichtingen zullen de verschillende materialen van het reclamepaneel recyclen met het oog op hergebruik.

Het reclamedoek van 5.265 m² dat het Edificio España op de Plaza España in Madrid bedekte, stelde het wereldrecord voor de grootste affiche met 241,93 m² scherper (in dit geval groter). De vorige recordhouder was een affiche van LG Electronics en JCDecaux ATA die in september 2014 in Saoedi-Arabië opgehangen werd.Om het enorme doek dat twee ton woog en 470 vensters van het Edificio España bedekte, op te hangen waren er 600 verankeringspunten nodig.De foto- en productiestudio Garrigosa, dat de opdracht voor de affiche gekregen had, heeft 65 uur gewerkt om op basis van 50 foto's het affichebeeld samen te stellen. In een video van Ford España kunnen we zien hoe de affiche in negen segmenten gedrukt werd op een Efi Vutek GS5500LXr Pro met een breedte van 5 meter. In totaal was er 30 liter inkt nodig.Zeven technici hebben twee dagen lang gewerkt om het doek op te hangen. Het resultaat: een enorme affiche van 135 meter breed en 54 meter hoog en met een oppervlakte van 5.265 m² (het beeld van de auto zelf was ongeveer 35 meter groot). Een officiële vertegenwoordiger van 'Guinness World Records' is vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Madrid gevlogen om het record van de autoconstructeur te controleren.De campagne liep op 28 februari laatstleden af. Ford heeft de enorme affiche aan de Fondation Apascovi geschonken die mensen met een beperking aan werk wil helpen. De medewerkers van de stichtingen zullen de verschillende materialen van het reclamepaneel recyclen met het oog op hergebruik.