"BECI staat als kamer van koophandel niet alleen ten dienste van haar leden. Als werkgeversorganisatie heeft zij ook tot taak en roeping de belangen van alle ondernemingen in alle sectoren te verdedigen", verklaart BECI voorzitter Thierry Willemarck. "Daarom moeten wij al deze bedrijven informeren en ervoor zorgen dat hun standpunten gehoor krijgen. Wij hebben dus beslist het magazine aan ieder van hen te sturen, naast de brede waaier Brusselse overheidsinstellingen waar Brussel Metropool eveneens wordt verdeeld, namelijk de parlementen, ministeries, gemeentebesturen enz. Meer dan ooit willen wij het debat op gang houden."

Brussel Metropool (Bruxelles Métropole in het Frans) vervangt Dynamiek/Entreprendre, het vroegere magazine van BECI. "Het gaat in dit geval niet om een eenvoudige upgrade van ons magazine. We hebben hier een totaal nieuw medium", onderstreept hoofdredacteur Emmanuel Robert. "Niet alleen de titel en het verdeelpatroon zijn anders, maar ook het formaat, de maquette en de afwerking. De oplage werd van 14.000 naar 15.500 exemplaren opgetrokken. En wij hebben de aanpak van de maandelijkse themadossiers grondig gewijzigd om beter in te spelen op de belangen en de bekommernissen van de Brusselse ondernemingen."

Brussel Metropool krijgt ongewone afmetingen (22 x 31,2 cm; 10% groter dan een A4) en een verzorgde afwerking met een geniete rechthoekige rug. De onderwerpen worden over de vier permanente hoofdstukken ingedeeld: Think Tank (interviews, kronieken, thema's uit de Brusselse politiek ...), International, Ondernemen (hulpmiddelen, bedrijfspraktijken, studies ...) en Community (agenda, BECI events, nieuws van de leden ...). Naast deze vier hoofdstukken is er nog Topic - het dossier van de maand, over een specifiek onderwerp. Het januarinummer ruimt veel plaats voor rangschikkingen, met de Top van de Brusselse ondernemingen. Het nummer daarop heeft het over de inplanting en inrichting van kantoren in Brussel.

"BECI staat als kamer van koophandel niet alleen ten dienste van haar leden. Als werkgeversorganisatie heeft zij ook tot taak en roeping de belangen van alle ondernemingen in alle sectoren te verdedigen", verklaart BECI voorzitter Thierry Willemarck. "Daarom moeten wij al deze bedrijven informeren en ervoor zorgen dat hun standpunten gehoor krijgen. Wij hebben dus beslist het magazine aan ieder van hen te sturen, naast de brede waaier Brusselse overheidsinstellingen waar Brussel Metropool eveneens wordt verdeeld, namelijk de parlementen, ministeries, gemeentebesturen enz. Meer dan ooit willen wij het debat op gang houden."Brussel Metropool (Bruxelles Métropole in het Frans) vervangt Dynamiek/Entreprendre, het vroegere magazine van BECI. "Het gaat in dit geval niet om een eenvoudige upgrade van ons magazine. We hebben hier een totaal nieuw medium", onderstreept hoofdredacteur Emmanuel Robert. "Niet alleen de titel en het verdeelpatroon zijn anders, maar ook het formaat, de maquette en de afwerking. De oplage werd van 14.000 naar 15.500 exemplaren opgetrokken. En wij hebben de aanpak van de maandelijkse themadossiers grondig gewijzigd om beter in te spelen op de belangen en de bekommernissen van de Brusselse ondernemingen." Brussel Metropool krijgt ongewone afmetingen (22 x 31,2 cm; 10% groter dan een A4) en een verzorgde afwerking met een geniete rechthoekige rug. De onderwerpen worden over de vier permanente hoofdstukken ingedeeld: Think Tank (interviews, kronieken, thema's uit de Brusselse politiek ...), International, Ondernemen (hulpmiddelen, bedrijfspraktijken, studies ...) en Community (agenda, BECI events, nieuws van de leden ...). Naast deze vier hoofdstukken is er nog Topic - het dossier van de maand, over een specifiek onderwerp. Het januarinummer ruimt veel plaats voor rangschikkingen, met de Top van de Brusselse ondernemingen. Het nummer daarop heeft het over de inplanting en inrichting van kantoren in Brussel.