In 2014 zette Coca-Cola de trend in gang en sindsdien hebben andere merken die aanpak opgepikt. Vandaag personaliseert het chocolademerk Cow van de groep Strauss-Elite, het belangrijkste chocolademerk op de Israëlische markt, op grote schaal zijn topproduct met unieke verpakkingen. En dat met de hulp van de technologie van HP.
Begin 2016 vonden een miljoen chocoladetabletten met een unieke verpakking hun weg naar de rekken in de Israëlische supermarkten. Elke verpakking, die traditioneel in het rood is, had een unieke grafische vorm. De gekleurde illustraties in uiteenlopende vormen en motieven werden met het programma HP SmartStream Mosaic gecreëerd op basis van 17 basismodellen. Alle verpakkingen werden door een lokale drukker op exemplaren van de HP Indigo 10000 gedrukt, met cyaan, magenta en geel.
Strauss-Elite verlegt de grenzen van het grootschalige personalisatieconcept nog door zijn klanten uit te nodigen om met de verpakking een koe, het symbool van het chocolademerk, te vouwen. Vandaar de naam van de campagne: Origamoo.
Een origami-expert heeft speciaal voor deze reclamecampagne een vouwmodel gecreëerd. De versozijde van het papier is voorzien van referentielijntjes om de consument te helpen om zijn dier te vouwen. De campagne spoort de deelnemers ook aan om hun Origamoo-koeien op de sociale media te plaatsen en daarmee een prijs te winnen.
Begin 2016 vonden een miljoen chocoladetabletten met een unieke verpakking hun weg naar de rekken in de Israëlische supermarkten. Elke verpakking, die traditioneel in het rood is, had een unieke grafische vorm. De gekleurde illustraties in uiteenlopende vormen en motieven werden met het programma HP SmartStream Mosaic gecreëerd op basis van 17 basismodellen. Alle verpakkingen werden door een lokale drukker op exemplaren van de HP Indigo 10000 gedrukt, met cyaan, magenta en geel.Strauss-Elite verlegt de grenzen van het grootschalige personalisatieconcept nog door zijn klanten uit te nodigen om met de verpakking een koe, het symbool van het chocolademerk, te vouwen. Vandaar de naam van de campagne: Origamoo.Een origami-expert heeft speciaal voor deze reclamecampagne een vouwmodel gecreëerd. De versozijde van het papier is voorzien van referentielijntjes om de consument te helpen om zijn dier te vouwen. De campagne spoort de deelnemers ook aan om hun Origamoo-koeien op de sociale media te plaatsen en daarmee een prijs te winnen.