Druckhaus Mainfranken produceert een ruim en uiteenlopend gamma drukwerk in kleine oplagen. De digitale veredelingspers Ultra 6000 SHD van Scodix wordt in de vestiging van Marktheidenfeld geïnstalleerd, een van de vijf Duitse sites van de drukkerij, om het aanbod afwerkingsmogelijkheden van het bedrijf te verruimen. De drukkerij produceert naamkaartjes, ansichtkaarten, enveloppen en andere premium producten voor kleine en grote bedrijfsklanten.

Nieuwe generatie

De nieuwe generatie van de Scodix Ultra 6000 past de SHD-technologie (Smart High Definition) toe. De nieuwe machine biedt een digitaal printsysteem dat door een algoritme gestuurd wordt waardoor complexe details heel precies verguld of van spotvernis voorzien kunnen worden. De technologie van Scodix kan drukwerk digitaal vergulden (Scodix Foil) en het met vernis verschillende structuren bezorgen (Scodix Sense). Daarnaast zijn ook andere visuele effecten mogelijk (holografie, metaalkleuren...). De pers kan zowel digitaal drukwerk als in offset gedrukte vellen, tot het B1-formaat, verwerken.

Kleinere oplagen

"Omdat we snel produceren en leveren, geven onze klanten er de voorkeur aan de precieze hoeveelheden te bestellen die ze nodig hebben", verklaart Ulrich Stetter, de CEO van Druckhaus Mainfranken. "Naarmate de oplagen kleiner worden, neemt de frequentie van de opdrachten toe. De productiviteit van de Scodix is aan die vraag naar kleinere oplagen aangepast, en dat is van levensbelang nu we merken dat onze klanten voortdurend nieuwe ontwerpopties verkennen om met hun drukwerk de aandacht te vestigen."

Kosten onder controle

"Vanuit economisch standpunt belooft Scodix ons de nodige flexibiliteit om een ruim gamma veredelingsopties te kunnen aanbieden zonder de productiekosten te verhogen. Dat geeft ons de nodige polyvalentie om aan de vraag van klanten naar kleine oplagen tegemoet te komen, met een ruimere waaier afwerkingstechnieken, zonder dat de kosten of de productietermijnen toenemen", vertelt Stetter nog. "Druckhaus Mainfranken wil zijn klanten zo snel mogelijk hoogwaardige en innovatieve producten leveren en tegelijk een ononderbroken en flexibele productiestroom in stand houden", stelt Franz Repp, de voorzitter van Scodix EMEA.

Scodix breidt internationaal team uit

Scodix maakt bekend dat het drie nieuwe medewerkers aantrekt als antwoord op de groeiende vraag naar goedkopere en duurzamere veredelingsopties. De Israëlische fabrikant wil zo zijn internationaal team en zijn commerciële infrastructuur uitbouwen.

Drie nieuwe mensen voegen zich bij het commerciële team van Scodix. "Die nieuwe aanwervingen komen er in het zog van de recente en significante groei van Scodix na de lancering van de Scodix Ultra 6000 SHD. Tal van drukkers en verpakkingsspecialisten hebben in die technologie van Scodix geïnvesteerd om de analoge veredelingstechnieken te elimineren en tegelijk hun voordeel te doen met een duurzamer procedé", verklaart Scodix.

Als nieuwe verkoopdirecteur voor Frankrijk en de Franstalige landen krijgt Xavier Bastie de opdracht om de aanwezigheid van Scodix op de Franse markt te versterken. Voordien oefende hij al verschillende functies in de grafische industrie uit bij Heidelberg, Goss, Flint en Siproudhis.

Paolo Tettamanti is de nieuwe verkoopdirecteur voor de Italiaanse markt. Hij heeft diverse posten in multinationale bedrijven bekleed en is daarbij recent van de analoge traditionele printsystemen naar de digitale printtechnieken overgestapt.

Slawomir Iwanowski ten slotte is bevoegd voor de internationale distributiekanalen en zal zich op de ontwikkeling en het beheer daarvan toeleggen. Op dat gebied heeft hij een ruime ervaring opgedaan bij bedrijven zoals HP, Xerox en Kodak.

Druckhaus Mainfranken produceert een ruim en uiteenlopend gamma drukwerk in kleine oplagen. De digitale veredelingspers Ultra 6000 SHD van Scodix wordt in de vestiging van Marktheidenfeld geïnstalleerd, een van de vijf Duitse sites van de drukkerij, om het aanbod afwerkingsmogelijkheden van het bedrijf te verruimen. De drukkerij produceert naamkaartjes, ansichtkaarten, enveloppen en andere premium producten voor kleine en grote bedrijfsklanten.De nieuwe generatie van de Scodix Ultra 6000 past de SHD-technologie (Smart High Definition) toe. De nieuwe machine biedt een digitaal printsysteem dat door een algoritme gestuurd wordt waardoor complexe details heel precies verguld of van spotvernis voorzien kunnen worden. De technologie van Scodix kan drukwerk digitaal vergulden (Scodix Foil) en het met vernis verschillende structuren bezorgen (Scodix Sense). Daarnaast zijn ook andere visuele effecten mogelijk (holografie, metaalkleuren...). De pers kan zowel digitaal drukwerk als in offset gedrukte vellen, tot het B1-formaat, verwerken."Omdat we snel produceren en leveren, geven onze klanten er de voorkeur aan de precieze hoeveelheden te bestellen die ze nodig hebben", verklaart Ulrich Stetter, de CEO van Druckhaus Mainfranken. "Naarmate de oplagen kleiner worden, neemt de frequentie van de opdrachten toe. De productiviteit van de Scodix is aan die vraag naar kleinere oplagen aangepast, en dat is van levensbelang nu we merken dat onze klanten voortdurend nieuwe ontwerpopties verkennen om met hun drukwerk de aandacht te vestigen.""Vanuit economisch standpunt belooft Scodix ons de nodige flexibiliteit om een ruim gamma veredelingsopties te kunnen aanbieden zonder de productiekosten te verhogen. Dat geeft ons de nodige polyvalentie om aan de vraag van klanten naar kleine oplagen tegemoet te komen, met een ruimere waaier afwerkingstechnieken, zonder dat de kosten of de productietermijnen toenemen", vertelt Stetter nog. "Druckhaus Mainfranken wil zijn klanten zo snel mogelijk hoogwaardige en innovatieve producten leveren en tegelijk een ononderbroken en flexibele productiestroom in stand houden", stelt Franz Repp, de voorzitter van Scodix EMEA.