Op 26 oktober laatstleden werden in Berlijn de 'Red Dot Awards : Communication Design 2018' overhandigd. De laureaten werden in 17 verschillende categorieën met drie types van bekroningen in de bloemetjes gezet: de 'Red Dot : Grand Prix' (de hoogste onderscheiding), de 'Red Dot : Best of the Best' en de 'Red Dot'. Het is die laatste bekroning die Favini in de categorie 'Publishing & Print Media' in de wacht sleepte. Het bekroonde product is een kit met staaltjes van de collectie gekleurd karton 'Sumo'. De ontwerpers van het Duitse bureau Ansichtssache GmbH & Co. KG hebben zich voor dat product op de Japanse cultuur geïnspireerd en meer bepaald op 'kamizumo' - een Japans spel waarin de spelers veldslagen uitvechten met personages in papier (sumo). Om de verschillende eigenschappen van het materiaal en de technische mogelijkheden ervan (druk en afwerking) te symboliseren, werden acht kamizumo-personages ontworpen. De personages zijn verpakt in een doos van hetzelfde materiaal die zich tot een kamizumo-arena laat uitvouwen.

"Van hoge kwaliteit, doordacht, overtuigend". Zo werden de projecten omschreven die de 24-koppige jury van de Red Dot Award : Communication Design met een bekroning bedacht heeft. Ontwerpers, bureaus en bedrijven uit 45 landen namen aan de wedstrijd deel. Voor de editie 2018 werden 8.610 werken ingezonden. Daaruit selecteerde de jury de winnende ontwerpen in de 17 categorieën voor gedrukte of digitale media (corporate, merkimago, reclame, verpakking, uitgeverij, jaarverslagen, typografie, affiches, web, apps, enz.). Zeven projecten op het vlak van de grafische communicatie behaalden een Red Dot : Grand Prix. Inschrijven voor de volgende editie kan vanaf de lente 2019. Hier kunt u alle bekroonde projecten bekijken.

Op 26 oktober laatstleden werden in Berlijn de 'Red Dot Awards : Communication Design 2018' overhandigd. De laureaten werden in 17 verschillende categorieën met drie types van bekroningen in de bloemetjes gezet: de 'Red Dot : Grand Prix' (de hoogste onderscheiding), de 'Red Dot : Best of the Best' en de 'Red Dot'. Het is die laatste bekroning die Favini in de categorie 'Publishing & Print Media' in de wacht sleepte. Het bekroonde product is een kit met staaltjes van de collectie gekleurd karton 'Sumo'. De ontwerpers van het Duitse bureau Ansichtssache GmbH & Co. KG hebben zich voor dat product op de Japanse cultuur geïnspireerd en meer bepaald op 'kamizumo' - een Japans spel waarin de spelers veldslagen uitvechten met personages in papier (sumo). Om de verschillende eigenschappen van het materiaal en de technische mogelijkheden ervan (druk en afwerking) te symboliseren, werden acht kamizumo-personages ontworpen. De personages zijn verpakt in een doos van hetzelfde materiaal die zich tot een kamizumo-arena laat uitvouwen."Van hoge kwaliteit, doordacht, overtuigend". Zo werden de projecten omschreven die de 24-koppige jury van de Red Dot Award : Communication Design met een bekroning bedacht heeft. Ontwerpers, bureaus en bedrijven uit 45 landen namen aan de wedstrijd deel. Voor de editie 2018 werden 8.610 werken ingezonden. Daaruit selecteerde de jury de winnende ontwerpen in de 17 categorieën voor gedrukte of digitale media (corporate, merkimago, reclame, verpakking, uitgeverij, jaarverslagen, typografie, affiches, web, apps, enz.). Zeven projecten op het vlak van de grafische communicatie behaalden een Red Dot : Grand Prix. Inschrijven voor de volgende editie kan vanaf de lente 2019. Hier kunt u alle bekroonde projecten bekijken.