Fedrigoni, een Italiaanse groep actief in de productie en verkoop van speciaal papier voor luxeverpakkingen en andere designtoepassingen en van zelfklevende materialen voor etikettering, heeft het derde kwartaal van 2021 afgesloten met een omzet van 1,155 miljard euro. Dat is een stijging van 18,5 procent in vergelijking met de 974,4 miljoen euro omzet in de eerste negen maanden van 2020. De pro-forma aangepaste bedrijfskasstroom (ebitda) kwam uit op 170,5 miljoen, of 12,5 procent meer dan in 2020 (151,5 miljoen). In het derde kwartaal bedroeg de omzet 402 miljoen euro, dat is vijftig procent meer dan in dezelfde periode in 2019 (269 miljoen).

Gerichte overnames

De groep is naar eigen zeggen wereldleider in wijnetiketten, de derde wereldspeler in zelfklevende materialen en nummer één in Europa in speciaal papier, vooral voor luxeverpakkingen, met ongeveer 4.000 medewerkers in 25 landen, 34 productie-eenheden en snijcentra. In de eerste negen maanden van 2021 werden drie overnames afgerond: Acucote, de Amerikaanse fabrikant van zelfklevende materialen, Rimark, de Mexicaanse distributeur en NewCo zijn met Tecnoform begonnen met de productie van binnentrays voor luxe verpakkingen die volledig uit thermogevormde cellulose bestaan.

"We hebben ons groeitraject van januari tot en met september voortgezet", bevestigt Marco Nespolo, de CEO van de groep. "Zonder ons te laten afremmen door de discontinuïteit van de markt en door verder te gaan met het uitvoeren van ons strategisch plan." De strategie van Fedrigoni focust op het vergroten van het marktaandeel in de papier- en labelmarkt door geografische expansie, differentiatie van het productenaanbod en gerichte overnames.

Fedrigoni, een Italiaanse groep actief in de productie en verkoop van speciaal papier voor luxeverpakkingen en andere designtoepassingen en van zelfklevende materialen voor etikettering, heeft het derde kwartaal van 2021 afgesloten met een omzet van 1,155 miljard euro. Dat is een stijging van 18,5 procent in vergelijking met de 974,4 miljoen euro omzet in de eerste negen maanden van 2020. De pro-forma aangepaste bedrijfskasstroom (ebitda) kwam uit op 170,5 miljoen, of 12,5 procent meer dan in 2020 (151,5 miljoen). In het derde kwartaal bedroeg de omzet 402 miljoen euro, dat is vijftig procent meer dan in dezelfde periode in 2019 (269 miljoen).De groep is naar eigen zeggen wereldleider in wijnetiketten, de derde wereldspeler in zelfklevende materialen en nummer één in Europa in speciaal papier, vooral voor luxeverpakkingen, met ongeveer 4.000 medewerkers in 25 landen, 34 productie-eenheden en snijcentra. In de eerste negen maanden van 2021 werden drie overnames afgerond: Acucote, de Amerikaanse fabrikant van zelfklevende materialen, Rimark, de Mexicaanse distributeur en NewCo zijn met Tecnoform begonnen met de productie van binnentrays voor luxe verpakkingen die volledig uit thermogevormde cellulose bestaan."We hebben ons groeitraject van januari tot en met september voortgezet", bevestigt Marco Nespolo, de CEO van de groep. "Zonder ons te laten afremmen door de discontinuïteit van de markt en door verder te gaan met het uitvoeren van ons strategisch plan." De strategie van Fedrigoni focust op het vergroten van het marktaandeel in de papier- en labelmarkt door geografische expansie, differentiatie van het productenaanbod en gerichte overnames.