De overname van Ritrama door Fedrigoni past in de strategie van dat laatste bedrijf om zich meer op speciale papiersoorten voor verpakkingen en etiketten toe te leggen. Met de merken Arconvert en Manter is Fedrigoni al actief op de Europese markt voor drukgevoelige etiketten, meer bepaald wijnetiketten. Ritrama vult het aanbod van Fedrigoni aan met zijn expertise als producent van etiketten voor farmaceutische producten, dranken en lichaamsverzorging. Volgens een bron die door Reuters geciteerd wordt, is de operatie goed voor 250 à 300 miljoen euro. De familie Rink, de oprichters van Ritrama, blijft eigenaar van de Noord-Amerikaanse activiteiten van het bedrijf. De familie Fedrigoni behoudt nog altijd een participatie van 10% in de groep na de verkoop van een meerderheidsaandeel aan Bain Capital.

Ritrama dat in Verona gevestigd is, bezit fabrieken in Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, Chili en China en telt meer dan 1200 medewerkers. In 2018 boekte het Italiaanse bedrijf een omzet van 400 miljoen euro. Die van Fedrigoni bedroeg 1,2 miljard euro.

Het akkoord met Ritrama moet in de loop van het eerste trimester van 2020 afgerond worden. Rothschild trad op als financieel adviseur van Fedrigoni, terwijl Tamburi Investment Partners Ritrama adviseerde.