De FESPA Global Print Expo en de European Sign Expo 2023 vinden plaats van 23 tot 26 mei 2023 in Messe München. De organisatie heeft al meer dan 330 exposanten gecontracteerd voor de internationale vakbeurs voor digitaal printen, zeefdruk, textieldruk en signage.

Personalisatie centraal

Voor de editie in München lanceert FESPA een nieuwe conferentie rond personalisatie. Dit stand-alone evenement, in het hart van de beurs, zal geconcentreerd zijn rond een tentoonstellingsruimte die openstaat voor alle bezoekers van beide vakbeurzen en een ervaringsgerichte showcase van producten en oplossingen voor personalisatie bieden.

De meerdaagse 'Personalisation Experience'-conferentie omvat contentstromen gewijd aan gepersonaliseerde loyaliteitsmarketing, sportkleding en mode-customisation, op maat gemaakte interieurs en gepersonaliseerde verpakkingen, met meer dan vijftig sprekers.

De 'expercience' is in de eerste plaats bedoeld voor merkeigenaren, retailers, marketeers, bureaus en organisaties die hun aanbod willen verbeteren of differentiëren met personalisatie en maatwerk. "Ook printproductiebedrijven en fulfilmentspecialisten die personalisatie centraal willen stellen in hun dienstenaanbod, zullen praktische kennis en inzichten opdoen", aldus FESPA.

Omslagpunt bereikt

"Personalisatie is al een tijdje een hot topic binnen onze community", zegt Duncan MacOwan, verantwoordelijk voor Marketing & Events bij FESPA. "Vooruitstrevende drukkerijen hebben de mogelijkheid voor individualisering gezien die de verschuiving naar digitale productie met zich meebracht, hoewel velen deze nog niet volledig hebben omarmd. Nu hebben we een omslagpunt bereikt waarop de creatieve en technische mogelijkheden worden geëvenaard door een wijdverbreide en onmiddellijke vraag."

"Consumenten willen overal ervaringen die gepersonaliseerd, direct en uitgebreid zijn", weet MacOwan. "Merken die personalisatie omarmen, verscherpen hun concurrentievoordeel, creëren waarde en vergroten hun marktaandeel. Met de lancering van Personalisation Experience willen we bezoekers helpen de commerciële waarde van personalisatie te begrijpen door actuele businesscases te horen en real-time maatwerk in actie te zien. Door personalisatie te demystificeren en te demonstreren wat mogelijk is, kunnen we slimme ideeën omzetten in winstgevende realiteit."

FESPA's Printeriors-sectie zal worden opgenomen in de Personalisation Experience met een verscheidenheid aan geïndividualiseerde binnenruimtes samengesteld door FESPA-textielambassadeur Debbie McKeegan. Bezoekers krijgen de kans om het proces van het definiëren, bestellen en verzamelen van gepersonaliseerde items van deelnemende sponsors binnen de tentoonstelling te doorlopen.

Educatie en inspiratie

De 'Sustainability Spotlight'-sectie keert voor het tweede jaar terug naar de beursvloer in 2023 en biedt bezoekers opnieuw de kans om meer te leren over hoe ze hun milieuprestaties en referenties kunnen verbeteren in een tijd van toenemende urgentie rond duurzaamheid.

De FESPA Global Print Expo zal ook een podium bieden aan de 'FESPA Awards 2023'. Inzendingen voor deze competitie sluiten op 25 januari 2023.

Ook de 'World Wrap Masters' keert terug en biedt bezoekers de kans om Europese voertuigwrappers te zien strijden om de titel van World Wrap Master Europe 2023, gevolgd door de onthulling van de zeven winnaars van de regionale competitie in de finale van de World Wrap Masters.

De FESPA Global Print Expo en de European Sign Expo 2023 vinden plaats van 23 tot 26 mei 2023 in Messe München. De organisatie heeft al meer dan 330 exposanten gecontracteerd voor de internationale vakbeurs voor digitaal printen, zeefdruk, textieldruk en signage.Voor de editie in München lanceert FESPA een nieuwe conferentie rond personalisatie. Dit stand-alone evenement, in het hart van de beurs, zal geconcentreerd zijn rond een tentoonstellingsruimte die openstaat voor alle bezoekers van beide vakbeurzen en een ervaringsgerichte showcase van producten en oplossingen voor personalisatie bieden.De meerdaagse 'Personalisation Experience'-conferentie omvat contentstromen gewijd aan gepersonaliseerde loyaliteitsmarketing, sportkleding en mode-customisation, op maat gemaakte interieurs en gepersonaliseerde verpakkingen, met meer dan vijftig sprekers.De 'expercience' is in de eerste plaats bedoeld voor merkeigenaren, retailers, marketeers, bureaus en organisaties die hun aanbod willen verbeteren of differentiëren met personalisatie en maatwerk. "Ook printproductiebedrijven en fulfilmentspecialisten die personalisatie centraal willen stellen in hun dienstenaanbod, zullen praktische kennis en inzichten opdoen", aldus FESPA."Personalisatie is al een tijdje een hot topic binnen onze community", zegt Duncan MacOwan, verantwoordelijk voor Marketing & Events bij FESPA. "Vooruitstrevende drukkerijen hebben de mogelijkheid voor individualisering gezien die de verschuiving naar digitale productie met zich meebracht, hoewel velen deze nog niet volledig hebben omarmd. Nu hebben we een omslagpunt bereikt waarop de creatieve en technische mogelijkheden worden geëvenaard door een wijdverbreide en onmiddellijke vraag.""Consumenten willen overal ervaringen die gepersonaliseerd, direct en uitgebreid zijn", weet MacOwan. "Merken die personalisatie omarmen, verscherpen hun concurrentievoordeel, creëren waarde en vergroten hun marktaandeel. Met de lancering van Personalisation Experience willen we bezoekers helpen de commerciële waarde van personalisatie te begrijpen door actuele businesscases te horen en real-time maatwerk in actie te zien. Door personalisatie te demystificeren en te demonstreren wat mogelijk is, kunnen we slimme ideeën omzetten in winstgevende realiteit."FESPA's Printeriors-sectie zal worden opgenomen in de Personalisation Experience met een verscheidenheid aan geïndividualiseerde binnenruimtes samengesteld door FESPA-textielambassadeur Debbie McKeegan. Bezoekers krijgen de kans om het proces van het definiëren, bestellen en verzamelen van gepersonaliseerde items van deelnemende sponsors binnen de tentoonstelling te doorlopen.