Bijna een maand na het afsluiten van de internationale FESPA-vakbeurs in München maakt de organisatie de bezoekerscijfers bekend. De verschillende beurzen trokken 14.776 unieke bezoekers uit 134 landen. Investeren in nieuwe technologie was een prioriteit voor de meerderheid van de bezoekers, waarbij 50 procent een investering plant binnen twaalf maanden.

Levendig en druk in München

"Exposanten deelden positieve feedback en prezen de levendige, drukke hallen, de beslissingsbevoegdheid van het publiek en de investeringsbereidheid van de bezoekers", stelt FESPA. 73 procent van de bezoekers waren managing director, CEO, eigenaar of manager. De bezoekers besteedden ook meer tijd aan het evenement, waarbij 54 procent meerdere dagen aanwezig was. Dit bracht het totale aantal bezoekers tijdens de vierdaagse beurs op 22.757, een stijging van 42,5 procent in vergelijking met de beurs in Berlijn vorig jaar.

Exposanten prezen de levendige, drukke hallen in München.

Naar Amsterdam in 2024

Duitse drukkers vertegenwoordigden een kwart van het totale publiek. In totaal kwam 83 procent van de bezoekers uit Europa. De belangrijkste landen, buiten gastland Duitsland, waren Italië, Oostenrijk, het VK, Nederland, Polen, Zwitserland, Spanje, Tsjechië en Frankrijk. Bezoekers uit Azië waren dit jaar goed voor meer dan tien procent van het totale publiek, vergeleken met slechts vier procent in 2022.

De volgende FESPA Global Print Expo vindt plaats van 19 tot 24 maart 2024 in Amsterdam. De vakbeurs loopt simultaan met de European Sign Expo, Personalisation Experience en Sportswear Pro.

Investeren in nieuwe technologie bleek een prioriteit voor de meerderheid van de bezoekers.
Bijna een maand na het afsluiten van de internationale FESPA-vakbeurs in München maakt de organisatie de bezoekerscijfers bekend. De verschillende beurzen trokken 14.776 unieke bezoekers uit 134 landen. Investeren in nieuwe technologie was een prioriteit voor de meerderheid van de bezoekers, waarbij 50 procent een investering plant binnen twaalf maanden."Exposanten deelden positieve feedback en prezen de levendige, drukke hallen, de beslissingsbevoegdheid van het publiek en de investeringsbereidheid van de bezoekers", stelt FESPA. 73 procent van de bezoekers waren managing director, CEO, eigenaar of manager. De bezoekers besteedden ook meer tijd aan het evenement, waarbij 54 procent meerdere dagen aanwezig was. Dit bracht het totale aantal bezoekers tijdens de vierdaagse beurs op 22.757, een stijging van 42,5 procent in vergelijking met de beurs in Berlijn vorig jaar.Duitse drukkers vertegenwoordigden een kwart van het totale publiek. In totaal kwam 83 procent van de bezoekers uit Europa. De belangrijkste landen, buiten gastland Duitsland, waren Italië, Oostenrijk, het VK, Nederland, Polen, Zwitserland, Spanje, Tsjechië en Frankrijk. Bezoekers uit Azië waren dit jaar goed voor meer dan tien procent van het totale publiek, vergeleken met slechts vier procent in 2022.De volgende FESPA Global Print Expo vindt plaats van 19 tot 24 maart 2024 in Amsterdam. De vakbeurs loopt simultaan met de European Sign Expo, Personalisation Experience en Sportswear Pro.