Marktonderzoek door Smithers Pira liet het vorige maand al zien: het printen van fotoboeken is nog een van de weinige productcategorieën die binnen het segment 'Commercial Print' groei vertoont. Het vanuit Wetteren opererende Smartphoto profiteert daar volop van. Vorig jaar groeide de omzet uit fotoboeken en foto-gerelateerde producten (zoals gepersonaliseerde geschenken, kaartjes en kalenders) naar 51,1 miljoen euro, bij een nettowinst van 6,9 miljoen euro.

Smartphoto, dat in 1964 werd opgericht als fotoafwerkingsatelier DBM-Color in Wetteren, is actief met webshops in 12 Europese landen. De groei van het afgelopen jaar is naar eigen zeggen vooral te danken aan "de verdere focus op mobiele gebruikers, gekoppeld aan de uitbreiding van het productaanbod". Om zich voor te bereiden op nog verdere groei, kocht het bedrijf eind vorig jaar voor 5 miljoen euro een gebouw aan de E40 nabij de bestaande vestiging om daar 7.000 vierkante meter extra productieruimte te creëren. Die moet deze zomer operationeel zijn.

Marktonderzoek door Smithers Pira liet het vorige maand al zien: het printen van fotoboeken is nog een van de weinige productcategorieën die binnen het segment 'Commercial Print' groei vertoont. Het vanuit Wetteren opererende Smartphoto profiteert daar volop van. Vorig jaar groeide de omzet uit fotoboeken en foto-gerelateerde producten (zoals gepersonaliseerde geschenken, kaartjes en kalenders) naar 51,1 miljoen euro, bij een nettowinst van 6,9 miljoen euro.Smartphoto, dat in 1964 werd opgericht als fotoafwerkingsatelier DBM-Color in Wetteren, is actief met webshops in 12 Europese landen. De groei van het afgelopen jaar is naar eigen zeggen vooral te danken aan "de verdere focus op mobiele gebruikers, gekoppeld aan de uitbreiding van het productaanbod". Om zich voor te bereiden op nog verdere groei, kocht het bedrijf eind vorig jaar voor 5 miljoen euro een gebouw aan de E40 nabij de bestaande vestiging om daar 7.000 vierkante meter extra productieruimte te creëren. Die moet deze zomer operationeel zijn.