De combinatie van automatisering en Lean Printmanagement, de grafische variant van het uiterst succesvolle Lean, is ook in het kleinere, grafische productiebedrijf ijzersterk. In helder taalgebruik leggen Van Hoorn en Kunst uit welke aanpassingen in de drukkerij tot meer rendement en betere marges leiden op basis van deze theorie. Het handzame, rijkelijk geïllustreerde boek, bevat tal van praktijk- en rekenvoorbeelden en een uitgewerkte business case, waarmee management en medewerkers direct aan de slag kunnen. Op nuchtere wijze geven van Hoorn en Kunst een overzicht van de mogelijkheden en kansen, de valkuilen, en de kritische succesfactoren.

Lean Printmanagement is mensenwerk en met het boek van Van Hoorn en Kunst in de hand hebben directie en medewerkers een visiedocument dat de juiste richting aangeeft.

Voor grafici die willen nadenken over de ontwikkeling van ambachtelijke drukkerij naar industrieel bedrijf biedt Geld Verdienen In De Drukkerij een ondersteuning bij het vormen van een visie en strategie.

Voor wie met het onderwerp aan de slag wil gaan, worden in november drie introductie workshops georganiseerd. U vindt de link naar meer informatie en het boek op de website www.leanprintmanagement.nl

Over de auteurs:

Richard van Hoorn is bedrijfseconoom en heeft zijn wortels in de grafische industrie. Na 15 jaar ervaring in verkoop- en managementfuncties in het grafisch bedrijf begon hij in 2005 als zelfstandig organisatieadviseur. Richard van Hoorn is tevens bekend van zijn columns en artikelen in het vakblad Graficus.

Alex Kunst was sinds 2002 redacteur en hoofdredacteur van de vakbladen Graficus, Publish en PrintMatters. Hij publiceerde vele artikelen over onder meer de grafische workflow, procesintegratie en standaardisering. Daarvoor werkte Kunst 14 jaar in het grafisch bedrijf als prepress- en ict-specialist. In die functie begeleidde hij regelmatig collega-grafici bij de implementatie van nieuwe software en was hij actief in de automatisering van het grafische werkproces.

De combinatie van automatisering en Lean Printmanagement, de grafische variant van het uiterst succesvolle Lean, is ook in het kleinere, grafische productiebedrijf ijzersterk. In helder taalgebruik leggen Van Hoorn en Kunst uit welke aanpassingen in de drukkerij tot meer rendement en betere marges leiden op basis van deze theorie. Het handzame, rijkelijk geïllustreerde boek, bevat tal van praktijk- en rekenvoorbeelden en een uitgewerkte business case, waarmee management en medewerkers direct aan de slag kunnen. Op nuchtere wijze geven van Hoorn en Kunst een overzicht van de mogelijkheden en kansen, de valkuilen, en de kritische succesfactoren.Lean Printmanagement is mensenwerk en met het boek van Van Hoorn en Kunst in de hand hebben directie en medewerkers een visiedocument dat de juiste richting aangeeft.Voor grafici die willen nadenken over de ontwikkeling van ambachtelijke drukkerij naar industrieel bedrijf biedt Geld Verdienen In De Drukkerij een ondersteuning bij het vormen van een visie en strategie. Voor wie met het onderwerp aan de slag wil gaan, worden in november drie introductie workshops georganiseerd. U vindt de link naar meer informatie en het boek op de website www.leanprintmanagement.nl Over de auteurs:Richard van Hoorn is bedrijfseconoom en heeft zijn wortels in de grafische industrie. Na 15 jaar ervaring in verkoop- en managementfuncties in het grafisch bedrijf begon hij in 2005 als zelfstandig organisatieadviseur. Richard van Hoorn is tevens bekend van zijn columns en artikelen in het vakblad Graficus.Alex Kunst was sinds 2002 redacteur en hoofdredacteur van de vakbladen Graficus, Publish en PrintMatters. Hij publiceerde vele artikelen over onder meer de grafische workflow, procesintegratie en standaardisering. Daarvoor werkte Kunst 14 jaar in het grafisch bedrijf als prepress- en ict-specialist. In die functie begeleidde hij regelmatig collega-grafici bij de implementatie van nieuwe software en was hij actief in de automatisering van het grafische werkproces.