Het idee ontstond in 2013 in België en werd nadien in verscheidene Europese landen overgenomen. Het initiatief - niet zonder enige gelijkenis met de actie van Coca-Cola - was een uitgesproken succes. Nu, in de eindejaarperiode van 2014, herneemt Nutella de actie op een veel grotere schaal. Sinds 12 november en dat tot eind december worden er drie miljoen gepersonaliseerde etiketten voor Nutella-potten via de grootdistributie en Facebook aangeboden.

Voorgedrukte etiketten met de 108 meest voorkomende voornamen in België en met 20 algemene koosnaampjes worden via displays in warenhuizen zoals Delhaize, Carrefour of nog Colruyt geïntroduceerd. Zo kunt u uw Nutella-pot meteen wanneer u hem aankoopt, personaliseren. Bij de distributie wordt telkens rekening gehouden met de meest voorkomende voornamen in Vlaanderen, Brussel en Wallonië.

De liefhebbers van Nutella die hun naam niet vinden, kunnen op de Facebook-pagina van Nutella een gepersonaliseerd etiket met hun voornaam bestellen. Die etiketten worden binnen twee à drie weken thuis bezorgd. Per Facebook-account kunnen maximum twee voornamen besteld worden. Er zijn 100.000 etiketten voorzien die online gepersonaliseerd kunnen worden.

Drukkerij Ipex in Saintes (Tubize) vervaardigt de etiketten voor de Nutella-potten op een HP Indigo. Ipex is gespecialiseerd in het drukken van variabele gegevens voor toepassingen zoals personaliseren, identificeren en traceren. De etiketten worden op UPM raflatac 83 g/m² gedrukt en zijn voorzien van een blauwe lijm die voor deze toepassing geschikt is.

Het idee ontstond in 2013 in België en werd nadien in verscheidene Europese landen overgenomen. Het initiatief - niet zonder enige gelijkenis met de actie van Coca-Cola - was een uitgesproken succes. Nu, in de eindejaarperiode van 2014, herneemt Nutella de actie op een veel grotere schaal. Sinds 12 november en dat tot eind december worden er drie miljoen gepersonaliseerde etiketten voor Nutella-potten via de grootdistributie en Facebook aangeboden.Voorgedrukte etiketten met de 108 meest voorkomende voornamen in België en met 20 algemene koosnaampjes worden via displays in warenhuizen zoals Delhaize, Carrefour of nog Colruyt geïntroduceerd. Zo kunt u uw Nutella-pot meteen wanneer u hem aankoopt, personaliseren. Bij de distributie wordt telkens rekening gehouden met de meest voorkomende voornamen in Vlaanderen, Brussel en Wallonië.De liefhebbers van Nutella die hun naam niet vinden, kunnen op de Facebook-pagina van Nutella een gepersonaliseerd etiket met hun voornaam bestellen. Die etiketten worden binnen twee à drie weken thuis bezorgd. Per Facebook-account kunnen maximum twee voornamen besteld worden. Er zijn 100.000 etiketten voorzien die online gepersonaliseerd kunnen worden.Drukkerij Ipex in Saintes (Tubize) vervaardigt de etiketten voor de Nutella-potten op een HP Indigo. Ipex is gespecialiseerd in het drukken van variabele gegevens voor toepassingen zoals personaliseren, identificeren en traceren. De etiketten worden op UPM raflatac 83 g/m² gedrukt en zijn voorzien van een blauwe lijm die voor deze toepassing geschikt is.