Ghiandoni, de marktleider in de Benelux in het marktsegment van de bedrijfskalenders, stelt op de Paper Show (22-23 januari) in Mechelen zijn allereerste collectie kalenders voor het grote publiek voor. De collectie 2024 omvat originele kalenders die niet alleen door hun grafische kwaliteit opvallen, maar ook ruimte bieden voor een creatief tijdsgebruik en voor vrouwelijkheid.
Ghiandoni is de nieuwe naam van de voormalige drukkerij Oleffe uit Court-Saint-Etienne, die eind 2019 overgenomen werd. Het nieuwe familiebedrijf, dat in bedrijfskalenders gespecialiseerd is, wil zich nu ook op de consumentenmarkt voor papierwaren wagen. Het bedrijf, dat door Salvatore en Maxime Ghiandoni geleid wordt, betekent een tweede adem voor de voormalige drukkerij Oleffe die in 1955 opgericht werd. "We kunnen niet beter doen dan de gebroeders Oleffe. Daarom doen we het anders", zegt afgevaardigd bestuurder Maxime Ghiandoni. "Voortbouwend op onze moderne uitrusting en op onze leiderspositie op de markt voor kalenders, leek het ons evident om onze producten te diversifiëren en om ons op het segment van de papierwaren voor het grote publiek te richten."
De kalender opnieuw uitvinden
Op de Paper Show in de Mechelse Nekkerhal debuteert Ghiandoni officieel in de sector van de papierwaren met 'innovatieve' kalenders. "We hebben gekeken wat de concurrentie al deed en vooral wat er nog niet was. We hebben alles geanalyseerd: de sectoren, de types van klanten, de formaten, de onderwerpen, de leeftijdsgroepen van de consumenten", legt Amandine Murru uit, ze is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de papierwaren bij Ghiandoni.
De collectie telt 54 kalendermodellen die in zes verschillende collecties ondergebracht zijn om een ruim publiek te bereiken en om aan alle toepassingen tegemoet te komen. "Er zijn collecties voor kinderen en volwassenen. Iedereen vindt er zijn gading in, of dat nu is wegens de mooie illustraties, of de mogelijkheid om zijn vrije tijd creatief in te vullen, of gewoon omdat de kalender praktisch en bruikbaar is", vertelt Murru. Naast de klassieke onderwerpen zoals dieren en landschappen, komen er ook meer geëngageerde thema's aan bod, zoals het feminisme.
Ghiandoni biedt ook andere kalenderformaten aan dan die gewoonlijk op de markt te vinden zijn, bijvoorbeeld met een collectie van lange en smalle kalenders (10 x 49,20 cm). Die kalenders zijn voorzien van een cursor, een voor de Benelux unieke knowhow van Ghiandoni. Die cursor die op bedrijfskalenders normaal in plastic vervaardigd is, is hier uit bedrukt en gelamineerd karton gemaakt en heeft grotere afmetingen.
Ghiandoni is de nieuwe naam van de voormalige drukkerij Oleffe uit Court-Saint-Etienne, die eind 2019 overgenomen werd. Het nieuwe familiebedrijf, dat in bedrijfskalenders gespecialiseerd is, wil zich nu ook op de consumentenmarkt voor papierwaren wagen. Het bedrijf, dat door Salvatore en Maxime Ghiandoni geleid wordt, betekent een tweede adem voor de voormalige drukkerij Oleffe die in 1955 opgericht werd. "We kunnen niet beter doen dan de gebroeders Oleffe. Daarom doen we het anders", zegt afgevaardigd bestuurder Maxime Ghiandoni. "Voortbouwend op onze moderne uitrusting en op onze leiderspositie op de markt voor kalenders, leek het ons evident om onze producten te diversifiëren en om ons op het segment van de papierwaren voor het grote publiek te richten."Op de Paper Show in de Mechelse Nekkerhal debuteert Ghiandoni officieel in de sector van de papierwaren met 'innovatieve' kalenders. "We hebben gekeken wat de concurrentie al deed en vooral wat er nog niet was. We hebben alles geanalyseerd: de sectoren, de types van klanten, de formaten, de onderwerpen, de leeftijdsgroepen van de consumenten", legt Amandine Murru uit, ze is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de papierwaren bij Ghiandoni.De collectie telt 54 kalendermodellen die in zes verschillende collecties ondergebracht zijn om een ruim publiek te bereiken en om aan alle toepassingen tegemoet te komen. "Er zijn collecties voor kinderen en volwassenen. Iedereen vindt er zijn gading in, of dat nu is wegens de mooie illustraties, of de mogelijkheid om zijn vrije tijd creatief in te vullen, of gewoon omdat de kalender praktisch en bruikbaar is", vertelt Murru. Naast de klassieke onderwerpen zoals dieren en landschappen, komen er ook meer geëngageerde thema's aan bod, zoals het feminisme.Ghiandoni biedt ook andere kalenderformaten aan dan die gewoonlijk op de markt te vinden zijn, bijvoorbeeld met een collectie van lange en smalle kalenders (10 x 49,20 cm). Die kalenders zijn voorzien van een cursor, een voor de Benelux unieke knowhow van Ghiandoni. Die cursor die op bedrijfskalenders normaal in plastic vervaardigd is, is hier uit bedrukt en gelamineerd karton gemaakt en heeft grotere afmetingen.