"Al meer dan vier jaar is URW een belangrijk onderdeel van de Global Graphics groep, dus de beslissing om URW aan Monotype te verkopen was niet iets wat we lichtvaardig opvatten", legt Mike Rottenborn, CEO van Global Graphics PLC, uit. "De kernactiviteiten van Global Graphics zijn echter dichter bij de fabrikanten van digitale persen komen te liggen, terwijl lettertypes vooral aan ontwerpers en grote merken worden verkocht. Monotype is de wereldleider in lettertypes en was al een belangrijk verkoopkanaal voor URW's letterbibliotheek, dus hun aanbod om URW over te nemen verzekert de continuïteit voor URW's klanten en betekent een uitstekende waarde voor de aandeelhouders van Global Graphics".

"Al meer dan vier jaar is URW een belangrijk onderdeel van de Global Graphics groep, dus de beslissing om URW aan Monotype te verkopen was niet iets wat we lichtvaardig opvatten", legt Mike Rottenborn, CEO van Global Graphics PLC, uit. "De kernactiviteiten van Global Graphics zijn echter dichter bij de fabrikanten van digitale persen komen te liggen, terwijl lettertypes vooral aan ontwerpers en grote merken worden verkocht. Monotype is de wereldleider in lettertypes en was al een belangrijk verkoopkanaal voor URW's letterbibliotheek, dus hun aanbod om URW over te nemen verzekert de continuïteit voor URW's klanten en betekent een uitstekende waarde voor de aandeelhouders van Global Graphics".