Uit de door Intergraf verzamelde statistieken blijkt Duitsland de grootste producent van grafische producten in Europa is, met een totale productiewaarde van 10,4 miljard euro - goed voor een kwart van het Europese totaal (zie afbeelding). Ongeveer een derde van het Duitse totaal, 3,9 miljard, is afkomstig van reclamedrukwerk. Italië staat op de tweede plaats met 5,7 miljard euro, gevolgd door het VK met 5,5 miljard en daarna Frankrijk met 4,7 miljard euro.

De EU-landen exporteerden in 2018 voor 5,5 miljard euro aan drukwerk naar landen buiten de EU. Bijna de helft van deze export betreft boeken. Met name Zwitserland (18 procent), de VS (16 procent) en Australië (5 procent) zijn de belangrijkste bestemmingen.

Uit de door Intergraf verzamelde statistieken blijkt Duitsland de grootste producent van grafische producten in Europa is, met een totale productiewaarde van 10,4 miljard euro - goed voor een kwart van het Europese totaal (zie afbeelding). Ongeveer een derde van het Duitse totaal, 3,9 miljard, is afkomstig van reclamedrukwerk. Italië staat op de tweede plaats met 5,7 miljard euro, gevolgd door het VK met 5,5 miljard en daarna Frankrijk met 4,7 miljard euro.De EU-landen exporteerden in 2018 voor 5,5 miljard euro aan drukwerk naar landen buiten de EU. Bijna de helft van deze export betreft boeken. Met name Zwitserland (18 procent), de VS (16 procent) en Australië (5 procent) zijn de belangrijkste bestemmingen.