Group Joos, met hoofdkantoor in Turnhout, is gespecialiseerd in gepersonaliseerde communicatie. De familiale groep is goed voor 130 medewerkers en een omzet van 25 miljoen euro. In 2015 was Group Joos de eerste drukkerij in België die de ImageStream-technologie van Canon inzette om gepersonaliseerde communicatie te verwerken in onder andere retail-, fundraising- en directmail-toepassingen. Vorig jaar investeerde de groep als eerste grafische onderneming wereldwijd in de nieuwe Canon ProStream 1800 rotatie inkjetprinter. Vandaag wordt de nieuwe varioPrint iX 3200 inkjet-productieprinter voor vellen in gebruik genomen.

Cross-channel communicatieomgeving

"De investering kadert in het sneller en flexibeler inspelen op klantenvragen en om nieuwe markt- en productontwikkelingen te realiseren", zegt Alex Joos, de CEO van Group Joos. De nieuwe pers haalt een volume tot tien miljoen A4-pagina's per maand. Qua productiviteit ligt de snelheid op 320 A4-pagina's per minuut op een breed scala aan printmedia, van 60 tot 350 g/m². "Hiermee kan een brede waaier aan grafische opdrachten worden geproduceerd, van algemeen drukwerk en premium direct mail tot catalogi, tijdschriften, boeken tot verpakkingsproducten", klinkt het.

Group Joos gelooft naar eigen zeggen in de toegevoegde waarde van sterk gepersonaliseerde communicatie op papier in een cross-channel communicatieomgeving. "In de direct mail sector is het belangrijk om zo flexibel mogelijk te kunnen inspelen in de verwerking van big data naar sterk gepersonaliseerde, zelfs geïndividualiseerde communicatie", stelt de CEO. "Voor communicatie op papier is media- en printflexibiliteit een absolute meerwaarde om de diverse segmenten zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen. Maar ook klassiek offset drukwerk zal meer gemigreerd worden naar een digitaal drukproces."

Group Joos installeert een Canon varioPrint iX 3200 productieprinter voor vellen.

Samen met de installatie van de nieuwe productieprinter lanceert Group Joos ook een nieuw communicatieportaal. "Met JOSSH bieden we bedrijven en organisaties een totaaloplossing op maat voor het geautomatiseerde beheer van al hun print- en communicatiematerialen", duidt Alex Joos. "Via een beveiligde webshop kunnen geregistreerde gebruikers de gewenste interne en externe communicatietools bestellen en/of downloaden. Denk daarbij aan visitekaartjes, drukwerk, gepersonaliseerde brochures, maar ook digitale documenten."

Via zogenaamde slimme templates kunnen klanten hun communicatiemateriaal online creëren. "Wij nemen de volledige logistieke afhandeling op ons. Gepersonaliseerde folders en documenten produceren we on demand in huis en verzenden we rechtstreeks naar de bestemmeling of naar een centraal distributiepunt", aldus Joos.

Group Joos, met hoofdkantoor in Turnhout, is gespecialiseerd in gepersonaliseerde communicatie. De familiale groep is goed voor 130 medewerkers en een omzet van 25 miljoen euro. In 2015 was Group Joos de eerste drukkerij in België die de ImageStream-technologie van Canon inzette om gepersonaliseerde communicatie te verwerken in onder andere retail-, fundraising- en directmail-toepassingen. Vorig jaar investeerde de groep als eerste grafische onderneming wereldwijd in de nieuwe Canon ProStream 1800 rotatie inkjetprinter. Vandaag wordt de nieuwe varioPrint iX 3200 inkjet-productieprinter voor vellen in gebruik genomen."De investering kadert in het sneller en flexibeler inspelen op klantenvragen en om nieuwe markt- en productontwikkelingen te realiseren", zegt Alex Joos, de CEO van Group Joos. De nieuwe pers haalt een volume tot tien miljoen A4-pagina's per maand. Qua productiviteit ligt de snelheid op 320 A4-pagina's per minuut op een breed scala aan printmedia, van 60 tot 350 g/m². "Hiermee kan een brede waaier aan grafische opdrachten worden geproduceerd, van algemeen drukwerk en premium direct mail tot catalogi, tijdschriften, boeken tot verpakkingsproducten", klinkt het.Group Joos gelooft naar eigen zeggen in de toegevoegde waarde van sterk gepersonaliseerde communicatie op papier in een cross-channel communicatieomgeving. "In de direct mail sector is het belangrijk om zo flexibel mogelijk te kunnen inspelen in de verwerking van big data naar sterk gepersonaliseerde, zelfs geïndividualiseerde communicatie", stelt de CEO. "Voor communicatie op papier is media- en printflexibiliteit een absolute meerwaarde om de diverse segmenten zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen. Maar ook klassiek offset drukwerk zal meer gemigreerd worden naar een digitaal drukproces."Samen met de installatie van de nieuwe productieprinter lanceert Group Joos ook een nieuw communicatieportaal. "Met JOSSH bieden we bedrijven en organisaties een totaaloplossing op maat voor het geautomatiseerde beheer van al hun print- en communicatiematerialen", duidt Alex Joos. "Via een beveiligde webshop kunnen geregistreerde gebruikers de gewenste interne en externe communicatietools bestellen en/of downloaden. Denk daarbij aan visitekaartjes, drukwerk, gepersonaliseerde brochures, maar ook digitale documenten."Via zogenaamde slimme templates kunnen klanten hun communicatiemateriaal online creëren. "Wij nemen de volledige logistieke afhandeling op ons. Gepersonaliseerde folders en documenten produceren we on demand in huis en verzenden we rechtstreeks naar de bestemmeling of naar een centraal distributiepunt", aldus Joos.