"We hadden een positief derde kwartaal en konden onze omzet en bedrijfsresultaat verder verhogen. Vooruitkijkend zullen de komende maanden worden beïnvloed door de verwachte stijging van materiaal-, energie- en personeelskosten", stelt Ludwin Monz, de CEO van Heidelberger Druckmaschinen AG. "We zullen dit blijven tegengaan door middel van prijsstijgingen en onze kostendiscipline handhaven. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat we onze doelstellingen voor dit jaar zullen halen", voegde hij eraan toe.

Sterke groei voor verpakkingssegment

De binnenkomende orders bleven na negen maanden stabiel en op een hoog niveau in vergelijking met het jaar ervoor. Op balansdatum bedroeg de orderportefeuille bijna een miljard euro. De omzet overtrof in alle drie de kwartalen van het huidige boekjaar de respectievelijke cijfers van het voorgaande jaar. Met 1,729 miljard euro was het totaal over negen maanden tien procent hoger dan het voorgaande jaar (1,565 miljard).

Het verpakkingssegment liet in het derde kwartaal een sterke groei zien. De bestellingen van oktober tot eind december 2022 waren 18 procent hoger dan vorig jaar. Over de periode van negen maanden verbeterde de orderintake met vijf procent in vergelijking met dezelfde periode van het voorgaande jaar. Met 812 miljoen euro was de omzet na negen maanden ruim 22 procent hoger dan het jaar ervoor. In commercieel drukwerk (segment Print Solutions) steeg de omzet na negen maanden tot 898 miljoen euro, terwijl de inkomende bestellingen licht daalden.

"We hadden een positief derde kwartaal en konden onze omzet en bedrijfsresultaat verder verhogen. Vooruitkijkend zullen de komende maanden worden beïnvloed door de verwachte stijging van materiaal-, energie- en personeelskosten", stelt Ludwin Monz, de CEO van Heidelberger Druckmaschinen AG. "We zullen dit blijven tegengaan door middel van prijsstijgingen en onze kostendiscipline handhaven. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat we onze doelstellingen voor dit jaar zullen halen", voegde hij eraan toe.De binnenkomende orders bleven na negen maanden stabiel en op een hoog niveau in vergelijking met het jaar ervoor. Op balansdatum bedroeg de orderportefeuille bijna een miljard euro. De omzet overtrof in alle drie de kwartalen van het huidige boekjaar de respectievelijke cijfers van het voorgaande jaar. Met 1,729 miljard euro was het totaal over negen maanden tien procent hoger dan het voorgaande jaar (1,565 miljard).Het verpakkingssegment liet in het derde kwartaal een sterke groei zien. De bestellingen van oktober tot eind december 2022 waren 18 procent hoger dan vorig jaar. Over de periode van negen maanden verbeterde de orderintake met vijf procent in vergelijking met dezelfde periode van het voorgaande jaar. Met 812 miljoen euro was de omzet na negen maanden ruim 22 procent hoger dan het jaar ervoor. In commercieel drukwerk (segment Print Solutions) steeg de omzet na negen maanden tot 898 miljoen euro, terwijl de inkomende bestellingen licht daalden.